Mina exem

Jag har varit så deppig den senaste tiden. Mina ögon har sett hemska ut och jag har svullnat till och från. Jag använde ju kortison men det hjälpte inte. Dessutom kom katarren som ställde till det för min vikt också. Det är ju ganska positivt i och för sig att gå ner två kilo utan att göra något men det är väldigt skönt att kunna äta. Men nu har jag fått ny magmedicin som verkar fungera, jag mår bara lite illa ibland men så har jag bara ätit i två dagar av sju än. Frukosten får jag fortfarande inte ner men lunchen åker ner nu utan problem. Dessutom var jag hos min hudläkare som sa att jag inte skulle använda kortison mer. Det välkomnade jag för det är ju inte bra att använda varje dag även om styrkan är låg. Jag hade själv läst mig till lite att det fanns ett preparat som heter Protopic och det var just det hon ville att jag skulle ha nu. Efter tre dagar så är mina ögonlock och området under och på ögonbrynen bara lite röda. Så från att ha varit illröda, lite svullna och ibland ”variga” så ser jag nästan normal ut igen och det kommer jag inte ihåg när jag gjorde. Underbart!

Något mer som är underbart är ljuset, solen och att våren är på väg. Den är inte här än men nu börjar det droppa från taken på dagarna. Idag gick vi ut på långpromenad vid 17, en och en halv timma var vi borta och kunde till och med gå genom skogen i slutet. Underbart!

Snart är det dags för flytt, lite drygt en vecka…måste börja packa snart tycker ni inte 😉 . Det är i och för sig packat lite men nu måste jag sätta fart. Eller nu förresten, jag hinner inte förrän på söndag så det får vänta tills dess. På lördag ska jag och Mira till lapphundsklubbens årsmöte, jag är ju med i styrelsen där. Efter det ska vi prova på lite rallylydnad 🙂 . På söndag ska vi (jag och hundarna) på promenad på klubben, jag och en till ska fixa tipspromenad. Har du några bra frågor får du gärna skriva ner dem till mig.

Nu är det kvällen! Ha det gott alla!

Oj, glömde helt berätta. Jag har kommit tvåa i en liten fototävling på ett forum under Ifokus.se . Priset var 200 kronor att handla leksaker för på bamses bollar. Jag har aldrig vunnit något sådant så jag var så glad! Bamses bollar har inte vanligtvis så mycket i min smak i leksaksväg, det är för mycket mjukisdjur och för lite kampleksaker. Men jag hittade tre leksaker i fleece som verkade helt ok och hundarna gillade dem. 79 kronor per styck är inte dumt tycker jag. Kiwi gillade två av dem men (en med boll och en utan) en ska Hannas Gaia få, om hon kommer hit i maj 😉 . Det ska bli kul att använda dessa i träningen när det blir barmark så hon inte halkar.

7 thoughts on “Mina exem

  1. Det verkar inte som du har någon tid över att packa någonting 😉

    Skönt att du börjar se en ände och att du slipper kortisonen ! Det är jobbigt när hälsan skrantar!

    Grattis till vinsten och tack för berömmet i min blogg:)

  2. Härligt att du har fått en medicin som fungerar!
    Haha känner igen det där med att man borde börja packa men ändå blir det inte riktigt av förrän i sista stund. Hoppas att flytten kommer gå snabbt och smidigt för er! 🙂

  3. Gulliga gulliga du!!! Gaia längtar efter att få leksaken (och träffa polarna), och jag längtar efter att träffa dig!

  4. Kul att du vunnit, hör oxå till skaran att iprincip aldrig vinna!
    Håller med vill se bilden du vann med!

    Har de kollat så du inte har en magsårsbakterie? (Enkel behandling!)

    Ha´de gott! Våren e påväg!

    //JessiH&Oliven

Kommentera

