Deppinlägg

Ja, fan vad det är trist nu, ursäkta svordomen. Förutom att mina ögon inte längre hjälps av kortisonet utan ser förjävliga ut så har jag också fått magkatarren tillbaka. Det var en period av för lite att göra på jobbet som gjorde att det kom tillbaka. Det är min teori i alla fall för det är stressande att inte ha något att göra på jobbet när man vill visa att man kan och vill jobba. Nu när det blev mycket att göra en period och jag trivdes som fisken i vattnet så sa det pang. Jag var trött, matt och började känna av illamåendet. Visst visade det sig också att jag har ont på samma ställe om jag klämde mig på magen under revbenen. Så nu går jag på medicin för det. Har gått ner två kilo den här veckan, känns lite mycket så jag får väga mig imorgon igen trots att jag vägde mig två gånger i morse. Två kilo är mycket för så dålig är jag inte, inte som i somras. Jag har i alla fall tagit semester imorgon, ska vila ut mig med en långhelg. Men jag lyckas ju alltid boka upp mig som vanligt. På lördag har jag ordnat en lapphundsträff på skidspåret vid klubben. Där har jag inget val än att vara med, men det kommer gå lugnare än vad som var tänkt för min del så de andra får anpassa sig 😉 . Det ska bli kul i alla fall, trots magen.

Annars händer det inte mycket på hundfronten, det är fortfarande för mycket snö för att gå i skogen och göra något vettigt. Dock börjar det smälta nu och det går fort, men det ska bli kallt i natt. Hundarna är säkert understimulerade men det är inte mycket att göra när man bara kan gå på asfalt (vilket Mira hatar) och dessutom inte orkar gå långt, den här veckan har jag inte orkat det. Men snart är det vår! Längtar tills man kan träna uppletande och spår igen!

Hoppas ni får en underbar helg, jag hoppas jag återkommer med några bilder på lördag. Jag tror det skulle bli helt ok väder så chansen (risken? 😉 ) är stor.

3 thoughts on “Deppinlägg

  1. Trist att du inte får må bra! Hoppas att du blir bättre snart och att du ändå får vila upp dig ordentligt under helgen! Jaaa, du måste ju fota på lapphundsträffen!!! Kram!

  2. Usch, det låter verkligen inte speciellt roligt att må som du gör! Kul med lapphundsträffen iaf, hoppas ni får skoj!
    Jag längtar oxå efter barmark, snön har ju börjat dra sig tillbaka här i sthlm oxå men nu är det typ glashalt överallt istället. Men än så länge har lyckats hålla kvar båda fötterna på jorden och undvikit att göra en praktvurpa *ta i trä* 😉
    Kram kram

Kommentera

