Myshelg

Det snöar…ja, varför inte, vi har ju inte tillräckligt. Men snart är det vår, det är bara 4 minus ju! Hoppas solen kommer snart så man kan ut och åka skidor igen, hundarna börjar få tråkigt av att gå samma vägar hela tiden.

Kiwis täcke har gått sönder 😦  . Det är bara metallhållarna till hålen där snöret ska gå fram men detta innebär att jag troligen måste skicka iväg det och det vill jag ju egentligen inte, inte nu på vintern. Men jag har inget val, jag vill ha ett helt täcke.

Idag har jag varit på ett pass body balance. För er som inte orkar klicka på länken så är det en träningsform som blandar yoga, qigong och tai chi. Det var riktigt kul och jobbigt för de små musklerna 😉 . Dock fick jag mig lite pepp eftersom instruktören frågade mig om jag provat förr och jag sa nej. Då blev hon förvånad och tyckte att det såg jättefint ut 🙂  . Himla kul att höra, en liten skjuts för självförtroendet och det behöver man ibland. Jag hoppas jag kan få möjlighet att fortsätta med det, det var ganska skön träning på lördagsmorgonen (09.00). Jag tränar ju på söndagkvällar annars men det är inte riktigt min grej känner jag, jag är mer morgonmänniska.

Idag har jag packat fyra lådor *stolt*. Bara tråkiga saker som man har men som man inte vet vart man ska ha, dataskivor, tidningar (canis är i och för sig inte tråkigt) och diverse papper. Men nu är det packat. Jag har bara nästa helg som är helt fri innan flytten som är om ungefär 3 veckor så vi måste ta tag i detta. Det får nog bli några imorgon också för det ska tydligen snöa, så efter promenaden sätter jag nog igång. Helgen efter det är det lapphundsträff som jag ordnat, helgen efter är det årsmöte i Ånge och sen är det…oj, sen är det dags. Dessutom blir det nog övertid på jobbet en vecka framöver vilket jag tänker ta ut i ledighet i påskveckan…man ska ju packa upp också 😉 .

Jag ser fram emot sommaren nu faktiskt. Vill ha detta:

Sol, hav och hundar som njuter av livet.

3 thoughts on “Myshelg

  1. Nä.. visst kan det väl ändå få sluta snöa nu? Det kommer ju ligga kvar snö till midsommar i den här takten. 😛

    Duktig du är som packar! Vi måste också börja ta och sätta igång ordentligt med det.

    Mm, vilken jättehärlig bild, jag längtar också till sommaren fast jag blir nog glad bara det blir lite vår först!

Kommentera

