Semesterdag

Den här veckan har gått lika fort som de andra, jag förstår verkligen inte hur det går till. Hundarna är mentalt understimulerade tyvärr. Johan står inte ut med att jag tränar Kiwi inne…undrar varför 😉 . Vi kör lite slalom, åttan, Mira får trampa med sina framben, Kiwi får lära sig backa igen (på något sätt har det försvunnit från hennes minne märkte jag 😉 ). Detta känns som småpotatis och jag ser fram emot uppletande och spår, det är mer aktivering som tröttar ut de här damerna. Men jag vill inte ha barmark riktigt än så i stället för hjärngympa så får de bengympa. Vi går långt med dem och skidturerna återkommer. Förra helgen var vi ute på åtta km och imorgon har vi tagit ut en semesterdag så vi kan ge oss ut i solen. Vi tänkte ta milspåret eller mer, vi får väl se. Det blir åttan först i alla fall och sen tar vi en extraslinga på det, alla spår där hundar får vara. Det ska bli väldigt roligt i alla fall, får se om jag kommer känna på snödjupet igen 🙂 .

Jag har också fått mer motion den senaste tiden. Friskis och svettis är verkligen jättekul! Det tillsammans med skidåkning har gjort att ett kilo har lämnat min kropp. Jag är inte ute efter att gå ner i vikt men tackar ju inte nej 😉 . I tisdags var jag nästan helt slut (får ta i mer nästa gång 😉 ), nu äntligen börjar jag lära mig rörelserna så nu kan jag koncentrera mig på hur jag gör i stället. På lördag morgon vid halv tio ska samma instruktör ha ett pass så då ska jag passa på att gå. Får se om jag orkar ta hundarna på långtur efter att ha gått en timmes träningpass och sen promenad hem (5 km). Jag gissar på nej när jag läser vad jag skrivit. Men en dags vila skadar nog inte heller för de här två damerna. Det troliga är ju att söndagen spenderas i skidornas tecken också 🙂 .

Nu börjar ju flytten närma sig också, eller ja inte så nära kanske det blir ju mars-april eller april-maj. Men ändå, jag börjar känna av att lådorna står där, tomma. Jag får sug att fylla några 🙂 . Men det får nog vänta, ska rensa lite mer först och det är kul det 🙂 .

4 thoughts on “Semesterdag

  1. Ja visst går tiden fort, jag förstår inte heller riktigt hur det går till.

    Åh vad skönt med en semesterdag så att man kan vara ute i ljuset! *avis* Hoppas att ni får en riktigt trevlig dag (och helg för övrigt). 🙂

  2. Hoppas ni har en härlig dag idag och bättre väder än här i Stockholm. Du är duktig med träningen både av dig själv och hundarna. Jag håller med dig, det är fortfarande härligt med snön. Vart ska ni flytta?

Kommentera

