Det är inte Nikita!!!

Jag vågar nästan inte hoppas men jag är troligen inte allergisk mot tatueringen. Jag sökte lite idag och hamnade på ett tatueringsforum där en tatuerare från Stockholm berättade att sen 2007 så finns (får inte finnas) inte bland annat kobolt i färgerna när man tatuerar!!! Dessutom läste jag att det är de andra färgerna förutom svart som jag har mest, som innehåller farliga ämnen. Hudläkaren såg på pappret om kobolt och vad det fanns i men var inte så uppdaterad om tatueringar verkar det som nu. Jag ska givetvis ringa till Flashfighters på måndag men det verkar alltså som att det är annat som är boven, kanske det jag äter. Kobolt finns ju, som jag sa igår även i vitamin B12 och det finns i bland annat mjölk, vegetabilisk olja mm. Så jag ska kontakta hudläkaren efter samtalet till tatueringsfirman och be att få prata lite om vad jag ska och kan göra. Det är ju samtidigt ett essentiellt ämne så jag måste ju få i mig det.

Känns så skönt, hoppas det håller i sig även efter samtalet på måndag 🙂

2 thoughts on “Det är inte Nikita!!!

  1. Jag ska också hålla tummarna för att du inte har kobolt i din tatuering och att denna allergi inte kommer påverka ditt liv allt för mycket i negativ mening! Kram! 🙂

Kommentera

