Allergi

Ja, jag är faktiskt allergisk – mot kobolt utav alla saker man kan vara allergisk emot. Detta finns bland annat i vitamin B12…och i svart färg som man använder till tatueringar. Jo ni hörde rätt, det är troligt att jag är allergisk mot tatueringen på Nikita. Jag ska ringa på måndag och höra om det finns kobolt i deras svarta färg, men det är nog ganska troligt. Jag kommer inte ta bort tatueringen på grund av detta så länge som det inte är värre. Jag är ju fortfarande atopisk så exem får jag ju ändå, men de svullnader jag har haft kanske kan ha sin orsak i kobolt. Så imorgon kväll ska jag sätta mig och läsa in mig på detta. Just nu vet jag bara att jag inte ska äta vitaminer med kobolt i, alltså B12.

Snart kommer Tina, då ska vi sätta oss och äta kräftor och Johan ska till detta göra ”eget” vitlöksbröd vilket innebär bröd som han sätter in och grillar lite i ugnen med hans egengjorda vitlökssmör på.

Det roligaste som hände idag var en skidtur på fem kilometer!!!

Ha en trevlig helg alla!

3 thoughts on “Allergi

  1. Ajdå! Det var ju inte bra. Jag är allergisk mot två ämnen som finns i tvål och rengöringsmedel. 😦 Det gäller att läsa ordentligt vad man handlar.
    Skönt med skidturen. 🙂
    Kram

Kommentera

