Tråkigt

Jag har tråkigt. Det har ändå bara gått tre dagar sen min order om att jag inte får bli varm, alltså inte får röra på mig i någon större grad. Bara en och en halv dag kvar…. Idag tog vi bort lapparna på ryggen som har suttit där för att vi ska få reda på om jag är allergisk mot något. Johan hade det stora nöjet och om ni tycker det är illa att dra bort ett litet plåster kan ju tänka er hur mina tankar gick när jag kom på att Johan skulle slita av plåster nästan lika stora som en 200 g chokladkaka 😉 . Han började pilla på kanterna och det gjorde ont 😦 . Men när han snabbt rev av det så var det inte så farligt faktiskt, det blev varmt men det gjorde inte så ont. Skönt det 😉 . Vi kollade självklart genast om jag reagerat på någon av punkterna och det har jag, sen vet jag ju inte förrän på fredag vad det innebär. Det kliiiiiar på ryggen men jag måste låta bli…måste!

Imorgon är det arbetsdag som vanligt sen ska jag och två andra mysa upp i en soffa på ön och titta på film och fika. Det ser jag fram emot. Det är jättekul att jag äntligen har hittat två vänner som jag verkligen trivs med, det har inte varit lätt!

På fredag ska jag alltså till läkaren och sen ska jag ta mig en friskvårdstimma och gå ut och gå…långt!!! Sen ska jag städa och invänta min syster, kanske hinner jag och Johan med en skidtur också.

Hittade förresten en sida där personen hade en Holländsk herdehund (kan inte hitta den just nu). Jäklar va fina de är!!! När jag var yngre och drömde om andra hundar än Nikita (hur jag nu kunde göra det, min älskade vän) så var detta en av de som var i toppen. Men de var inte vanliga i Sverige då, kanske fanns någon enstaka. Idag finns det tydligen flera kennlar….sugen 🙂 . Men jag tror de är för skarpa för mig, även om jag är sugen på skyddsarbete så får nog den vänta. Kelpie först 😉 .

8 thoughts on “Tråkigt

  1. tack så jätte mycket för din kommentar i gäsboken! 🙂 roligt att du tycker om Lea 🙂 Vilka fina hundar du har, har varit in på din sida förut men aldrig lämnat en kommentar 😛

  2. Hoppas att det går bra hos läkaren! Kan tänka mig att det blir lite tråkigt att ta det så lugnt, bara tanken på att man inte får göra nåt brukar ju göra en bara mer sugen. 😛

    Jag har aldrig träffat någon Holländsk herdehund på riktigt så jag vet inte riktigt hur de är till sättet men de verkar fina tycker jag. 🙂

  3. Jag har sett en, på en tävling. Men jag va för feg för att prata med ägaren 😉 . Men den var förbannat fin och jag reagerade direkt jag såg den. Den hade ett härligt sätt på plan, bra tränad tror jag 🙂

  4. jag var också inne på holländsk herde hund innan Troja.. men kom snabbt på att de är för skarpa för mig.. dom kräver verkligen sin herre.. ingen hund att sätta sig på där inne 😛 Fick nöjet att träffa 2 och det är mer hund än man tror 😛

  5. Hej, holländare är inte skarpare än malle, tycker jag. Däremot är det svårt att hitta en social holländare. Jag hade en holländare, så vacker!!! Men hon var inte speciellt social. Kan vara att hon stått i en hundgård sina första 3 år och bara fått träna skydds 🙂 innan hon kom till oss.
    Tyvärr blev hon sjuk och då aggressiv, först mot killar men sedan även mot tjejer och barn och då var det dags att säga adjö. Men en väldigt vacker och mot oss i familjen mysig hund, vår Edel.

Kommentera

