Veterinärsnack

Jäklar va kallt det är. Dagen då jag skulle börja jobba igen kryper tempen under, närmare bestämt -26 när jag ska gå mina 3 km till jobbet. Termobyxorna räckte inte till och vantarna var skit. Men halsduken var så go, så go. En idiot gick förbi mig, en man i jeans, jacka och vantar men utan mössa….som sagt, idiot.

Första jobbdagen gick fort, alldeles för fort. Jag hade kunnat jobba över, men höll mig till tiden idag. Det ska jag göra imorgon med 🙂 , duktiga jag. Men det är så kul så det är lätt att jobba lite för länge, jag glömmer bort tiden. Jag hade nog suttit någon halvtimma eller timma över idag om jag inte skulle möta Johan. Det måste väl kallas att jag har ett bra jobb eller?

Idag ringde en kvinna från veterinärstationen i Sundsvall hem. Hon ville veta hur det var med Kiwi sa Johan. Jag tyckte det var gulligt 🙂 . Troligen var det så att ”min” veterinär som utförde kontraströntgen på Kiwi hade ringt och bett dem ringa till mig eftersom jag inte hört av mig. Jag ringde efter lunch till veterinären men kom inte fram. Så nu i eftermiddag ringde han och vi pratade lite. Eller lite förresten, det var den mest pratglada veterinär jag har varit med om, bara positivt! Det är i alla fall diskbråck hon har i området L7S1. Han tyckte som jag, avvakta operation. Det var ingen fara med att göra det och att operera så galen och pigg som Kiwi är nu tyckte han inte att vi skulle göra. Det kändes skönt, nu kan jag släppa detta. Jag har funderat fram och tillbaka på detta med operation men jag vill faktiskt inte utsätta henne för det. Jag fick även lära mig lite om spondylos. Får se om jag kan få fram allt rätt nu bara 😉 . Tydligen är det så att det i sig inte är någon diagnos, det finns alltid något annat med ryggen bakom. Skulle Kiwi röntgas pga något annat eller någon annan tik på grund av livmodersinflammation, alltså då hunden ligger på ryggen så kan man se spondylos. Intressant 🙂 .  Jag ska i alla fall återkomma om hon får mer ont, som det är idag kan hon ju helt klart hantera det så som hon beter sig 😉 . Jag ska inte träna sitt stanna kvar mer i alla fall. Eller jag kan säga sitt men jag kommer inte göra om ifall hon reser sig. Han berättade nämligen att han själv har diskbråck och att kröka ryggen kan göra ont. Sitta som en pianist är bättre, men det gör ju inte Kiwi. Så skulle hon resa sig, vilket hon ofta gör efter ca 30 sekunder till en minut så får det vara med det. Anpassning 🙂 .

Nu ska jag ut och mysa i soffan med min älskling. Imorgon är det fredag, tänk vad veckan går fort 😉 .

3 thoughts on “Veterinärsnack

  1. Det lät ju positivt! Härligt att hon är så pigg och det är ju bra om du får lära dig vad som gör ont på henne så du vet varför hon gör som hon gör ju. 🙂
    Hoppas att Kiwi blir glad när du går ut och myser i soffan med henne nu. 😉
    Kram

  2. Vilken bra veterinär! Så borde alla vara! Håller med om att det är ju jättebra att du får veta vad som gör ont för Kiwi så att du kan anpassa dig!

  3. Så seriöst att veterinären ringer och undrar, så gör min också. Det känns så bra. Och kan komma med tips vad du ska undvika att träna.

Kommentera

