Åttan

Kiwi har kommit långt när det gäller åttan, då hon ska gå slalom i formen av en åtta medan jag står stilla. Jag tror alla vet hur det ser ut men för säkerhets skull 😉 .

Jag har börjat gett henne en godis för att komma igång, hade jag sagt ”åttan” då hon satt ner så hade hon skällt innan hon börjat men i 0ch med att jag belönade att hon satt där hon satt och på samma gång fick upp henne så kan hon komma igång tyst. Det är en kompromiss kan man kanske säga 🙂 . Jag kommer försöka se till att inte farten ökas mer, jag är medveten om att det inte är det bästa trixet med tanke på hennes rygg men jag kan inte bara tänka på den då jag tränar då är det lika bra att sluta helt och slänga henne på soptippen. Men tanken är alltså att saker och ting inte ska gå så fort men att vi ändå kan träna saker som slalom och nu åttan.

Kiwi är förresten bättre än vad hon varit på länge, jag har mina aningar om att diskbråck kan gå upp och ner men nu har hon varit helt galen och inte visat smärta på länge. Fortfarande gillar hon inte att man trycker på ryggen och allt det där och hon hoppar ju inte in i bilen även om hon numera inte får det heller. Trappor får hon heller inte gå i och det tycker hon är jobbigt, vi tar ju så lång tid på oss innan vi kan bära upp henne 😉 . Annars leker hon mycket nu, vill ha dragkamper och springmarscher med Mira längs gatorna. Vi har så höga vallar nu att vi kan släppa dem på cykelstigar så de får rusa av sig, till bådas förtjusning 🙂 . Idag hände något som ALDRIG har hänt förut. Johan bjöd upp Kiwi i sängen, vilket han brukar göra ibland. Men så började han mysleka lite med henne i sängen, nappa med läpparna efter hennes öron och buspussa på henne. Hon svarade med att dutta och pussa tillbaka och svansen började gå och hon sträckte ut sig och klapprade tänder (det är inget ovanligt 😉 ) och la sig på rygg och gosade och pussade med honom. Vi var helt i chock!

Jag antar att jag här ska skriva mitt tack till Back on Track täcket. För jag kan inte se något annat som vi har ändrat i hennes liv och en sådan här förändring har vi inte sett på länge.

Vi tog en kall promenad idag, det var 20 minus och sol. Hundarna frös lite om tassarna och jag frös i ansiktet trots min idominsalva. Men vi hade ändå väldigt kul. Mira var helt tokig och lekte lite vilt med Kiwi så hon drattade på ryggen, inte så bra med andra ord. Men Kiwi reagerade bara lite som ”vad var det som hände” sen var de igång igen med jaktleken. Jag ville inte hindra direkt hon föll omkull utan väntade tills de sprungit lite till, då kopplade jag Kiwi igen. Hon verkar dock inte tagit skada av vurpan tack och lov. Hon var den enda som var varm och go när vi kom hem tack vare täcket 🙂 .

Nu är de lagom trötta 🙂

Vi ska flytta. Imorgon säger vi upp lägenheten. Det blir långt nu igen, till malmö.

Hahaha neeeejdå, vi ska bli ö-bor bara 🙂 . Ut på Härnön här i Härnösand. Vi kommer genom den nya lägenheten närmare till jobbet, lite längre till skogen men närmare till brukshundklubben. Dessutom har vi markplan, med liten (med betoning på liten) uteplats och stor inglasad balkong med utsikt över havsviken. Det får väga upp de gräsliga tapeterna om det nu inte är så att vi får tapetserat vilket vi får reda på i slutet på februari.

Nu ska jag snart laga middag, det blir lax idag.

7 thoughts on “Åttan

  1. Duktig är hon lilla Kiwan! Ja visst är täckena bra, helt suveräna. Men du är så elak och hänsynslös! Vet du hur glad jag blev när jag läste att ni skulle flytta till Malmö??? Tänk så nära vi hade varit då? Sen läser jag ju att ni ska bo kvar alldeles för långt iväg, fy på dig att luras så.
    Kram till Kiwi

  2. Vart har ni fått tag på lägenhet?? Jag sakanr härnösand som bara den… Ibland får jag sån där panik-längtan =/ Förresten tror jag att en lagom dos slalom/åttan bara är bra för musklaturen! Så glad att lilla tvättbjörnen mår bättre 😀 ha en bra helg!! kram!

Kommentera

