Snö, all denna snö!

Det är mycket snö här uppe, vi är snart uppe i samma mängd som det var förra året vilket innebär att vandringarna är begränsade när snön når upp till övre delen av låren. Trots min hosta och det faktum att jag inte har någon röst så följde jag med Johan och hundarna ut igår för att fota lite. Jag gick sist och hade en visselpipa med mig för att kunna kalla på hundarna. De var helt yra av glädje över all snö. Men det var inte lätt alla gånger 😉 . Jag orkade inte gå ända upp men fick några foton i alla fall. Sen gick jag och hundarna ner igen (Mira valde att följa med mig i stället för att pulsa i snö som täckte hela henne 😉 ). Efter en dusch la jag mig i sängen och kollade på några avsnitt av Gilmore Girls, mysigt värre 🙂 .

Idag tog vi en tråktur runt berget på 7 km för Johan har något knas med foten och jag är fortfarande inte bra, låter som en kraxande kråka…eller som en häxa som Johan säger. Han är snäll han min älskling 😉 .

Imorgon ska vi ta med hundarna till Birsta, så vi hoppas på måttlig kyla, idag är det bara lite drygt 3  minus så jag hoppas det håller i sig. Mira ska nämligen till veterinären på eftermiddagen så vi slår två flugor i en smäll, shoppa och åka till veterinären samtidigt. Mira har två knölar på bröstet, nära frambenen som ska kollas upp. De växer och den ena är lite drygt en femkrona nu. De är lösa så jag tror inte att det är något men hon är ju ändå drygt åtta år så vi måste kolla upp det.

Nu ska jag kolla in lite mer Gilmore Girls 🙂

4 thoughts on “Snö, all denna snö!

  1. Ja visst är det mycket snö nu… jag tycker det räcker nu, visst kan det bara hålla sig runt -10 och solsken resten av vintern? 😉

    Hoppas att Miras knölar inte är något elakt utan bara något alldeles normalt och vanligt!

  2. Vilken massa snö! Hundarna ser ut att gilla det skarpt:)
    Fantasktiska resultat du har nått med Mira under förra året! Bra jobbat!
    Jag håller så med dig i ditt träningsmål för detta året, att ha kul!

  3. Kiara hade blivit salig om hon hade fått plumsa fram i all den snön. Vår dm räcker inte långt. 🙂
    Härligt med snöiga hundbilder. Hoppas att du får tillbaka rösten snart.
    Kram

Kommentera

