Summering

Har läst igen lite av allt jag missat under julen och inser att ”alla” skriver någon slags summering av året. Inte jag väl jag vara sämre även om det blir lite i fel ordning.

Förra året var till stora delar bra. Jag fick jobb, först tre månader och sen till årsskiftet och som ni vet har jag jobb fram till sista juni. Mira har utvecklas från att ha hatat klubben och träning där till att gilla det och till och med börja agility med mig i ridhuset. Hon har verkligen gått rakt in i båda våra hjärtan (mitt fanns hon redan i då hon flyttade in hos oss) och vi älskar henne innerligt, vår lilla skrota!

Mitt bästa minne med Kiwi under förra året var vår vilttspårsstart. Efter bara några träningstillfällen klarade hon anlagsprovet och hon har även klarat relativt tuffa spår så jag är verkligen nöjd med detta. Det tråkiga som överskuggar hela året är henne rygg som ingen verkade kunna reda ut vad det var för fel. Tre veterinärer här i Härnösand sa olika saker varje gång, men efter ett besök Sundsvall så fick hon diagnosen diskbråck och även om det var skönt att veta vad det är för fel så kom det ändå som en chock. En liten parantes här är att jag fått reda på att Kiwis farfar fick spondylos när han var äldre, innan dess var han en bra brukshund i Finland.

Vi hoppas på ett gott 2010 med många skratt och roliga träningstillfällen med hundarna.

Mitt mål är att vi ska ha kul!

Kommentera

