8 år idag

Tack alla älskade vänner för alla kommentarer! Ni anar inte hur mycket det betyder för mig att ha allt stöd från er!

Som ni kanske förstod var det ett smått hysteriskt inlägg som skrevs precis efter jag hade pratat med veterinären som sa i mina öron, operation eller inget alls. Jag fick ju smått panik i telefonen, visst jag visste att hon var dåligt och jag visste redan att hon hade diskbråck i L7S1 inners inne. Men ändå, att få det rakt på sak var ändå en chock. Helt plötsligt förstod jag att min jävel hund som gör så mycket som får mig så ledsen och uppgiven ändå är något jag håller kär. Även på Facebook har jag fått ett enormt stöd och lite uppvakning, det är ju inte avlivning direkt som gäller inte. Anette Lundgren till exempel som har kennel Rävrackarn ska ta reda på lite om vad man kan göra för henne förutom mediciner, vilket uppskattas mycket.

Det jag har fått reda på efter samtalet med min veterinär har kommit genom Vendela som åter igen har ställt upp för mig! Hon hade stött på den veterinär som jag egentligen skulle haft på LSU då jag var där men som blev inkallad till operation. Hon hade sagt (hoppas jag säger allt rätt nu) att är det ”bara”  diskbråck så är det bra prognos att operera och hunden blir helt frisk igen och kan vara som vanligt. Men det krävs en magnetröntgen för att ta reda på det före man opererar. Så det hänger i så fall på mitt försäkringsbolag om de ställer upp på det. Skulle det visa sig att det är något annat och inte bara diskbråck så opererar jag inte. Så frågan är vad min veterinär sa egentligen, var det diskbråck som  det står på min lapp eller var det mer som jag inte hörde. Min plan är att ringa ner till Sundsvall när jag kommer hem igen efter jul och be om att få ta del av journalen och se vad han har skrivit om henne. Sen ska jag ringa till honom igen och be om att få mer information och berätta vad jag har hört från SLU. Till en början vill jag ha smärtstillande till henne, dels för att jag ser att hon har ont och jag är trött på att se det och dels hoppas jag att det även visar upp för mig HUR ont hon har. Jag vet ju inte hur allvarligt det är, själva diskbråcket eller hur ”akut” det är med operation om det skulle bli aktuellt (alltså om det bara är diskbråck och inget annat).

Det blev lite virrigt detta men jag hoppas att ni förstår ändå. Allt som allt känns det ändå skönt att veta vad det är med henne som gör att hon betett sig som hon gjort.

Hon har under flera dagar nu gått med till BoT-täcke även om hon vill annat. Det kliar över där de har rakat henne på ryggen och täcke är ju allmänt trist tycker hon. Idag var vi ute och lekte i snön alla fyra; jag, Johan, Kiwi och Mira. Det har ju snöat så mycket så det var vi tvunget att fira. Vi hade jättekul och jag uppskattar verkligen mina termobyxor. Så mycket roligare att åla runt på alla fyra och busa med fyrbeningarna. Kiwi hade vansinnigt roligt och att hon busade mycket längre än vanligt, jättekul att se! Hon brukar ju ge sig och gå iväg när det blir för häftigt eller om det gör ont men idag gjorde det tydligen inte ont någon gång. Det är upp och ner helt klart.

Nu ska jag stänga ner och ägna min sambo hela min uppmärksamhet. Vi har varit ihop i åtta år idag, tänk vad tiden går fort! Han ringde hem förut då han var på affären och sa att han inte hade köpt blommor till mig utan tänkte ge mig något annat som jag nog skulle uppskatta mer trodde han. Tänk va han känner mig, blommor i all ära men en påse Twist är allt bättre 🙂 . Blommorna skulle vi ju dessutom inte kunna njuta av då vi åker ner till Värmland/Dalsland på tisdag. Vi har precis badat både oss och hundarna och nu väntar en underbar middag och sen mys.

Till sist!

Ha en underbar jul!

11 thoughts on “8 år idag

  1. Vilken fin julbild! Hoppas ni hittar en bra lösning och behandling för Kiwi.

    Grattis på 8 årsdagen! (eller hur säger man egentligen?) Tiden går verkligen snabbt för det mesta.

  2. Läste din blogg idag för första gången på ett tag och läste om lilla Kiwi stackaren.
    Vi önskar henne så mkt Krya på dig och håller alla tummar som går för att en operation ska lösa det hela.
    God Jul och många kramar!

  3. Jag känner med dig.. jag vet hur det känns.. så tungt att tänka på att de kanske inte kan fortsätta så länge som man hade tänkt sig….. men jag hoppas verkligen det finns en lösning till henne, och att allting blir bra! kram

  4. GRATTIS till dig och Johan! Ni är bra gamla ni 😉 hihi! Men jag tänker massor på Kiwi sen jag läste ditt förra inlägg.. ”Skönt” att slippa frågetecknena, åtminstonde litegrann åt det klara hållet.. Hller tummarna för att hon ska vakna en dag och vara hel igen. Men om det nu blir åt andra hållet så är vi många som stöttar dig/er. Ha en riktigt god jul! Hoppas vi ses snart igen! Kram Sandra

  5. Jag vet hur svårt det är att inte hetsa upp sig och se allt i svart eller vitt, men det är ju gärna så man gör… Ta det bara lugnt och tänk igenom alla olika sätt, så ska du se att det säkert finns en bra lösning för er. Går det inte med västerländsk medicin så kanske det finns något inom homeopatin/örter som kan fungera?
    Jag skickar er en varm tanke och en kram! God Jul!

Kommentera

