L7S1

Så har jag fått det bekräftat, det är L7S1. Fan, tårarna rinner fast jag knappt har börjat skriva. Sitter på jobbet gör jag också men jag kan inte låta bli att skriva av mig. Fan, fan, fan!

Det positiva är att det är opererbart. Det negativa är att hon efter promenaden inte får gå extrema långpromenader, hoppa, springa rus eller gå lös längre stunder. Hon får alltså inte gå med oss på långturer, hon får inte leka mer med Mira och hon får inte gå i långlina på promenaderna. Vad får jag då, jo en hund som gör utfall mot andra hundar, en hund som blir understimulerad för att jag inte kan träna henne som hon behöver, en hund som stressar igen och en hund som mår dåligt.

Vi pratade om alternativ som medicinering, metacam var uteslutet eftersom magen inte klarade det och kortison gör ju inte saken bättre, den har ju också biverkningar som jag känner igen alltför väl.

Jag vet att han vill operera och kommer nog tycka att jag är en idiot som troligen inte kommer göra det. Men kan jag med gott samvete missunna Kiwi långturer, lekar med Mira och med mig eller långpromenader i långlina. Nej det kan jag inte. Jag kan förklara hur mycket som helst, han känner ju inte till hur hon har varit och hur hon blir då hon inte får det hon behöver.

Så då kommer nästa svåra dilemma, om jag nu ska ta bort henne…vilket det tyvärr lutar mot. När?

14 thoughts on “L7S1

  1. Ååååh Madelen vad ledsen jag blir för eran skull!!!! jag kan verkligen känna hur du har det just nu ,verkligen jättejobbigt .

    jag förstår dina tankar runt vilket hundliv det ska bli både för henne och er om hon inte ska kunna få vara hund på hundars vis och ha roligt.

    men ta inte ut något i förskott, ta en dag i sänder och se hur det går, om hon klarar av att anpassa sig det liv vetrinärerna vill att hon ska leva och om ni hittar någon passande medicin som får henne att fungera

    Stor kram från mig i Norge!

  2. Vad tråkigt att höra! 😦 Jag lider så med er. Åskar åt Zubrin sista tiden, eftersom hans mage inte klara rimadylen. Vet inte hur mycket biverkningar Zubrin har, men det kanske är värt att kolla upp?
    Tänker på er! Styrkekramar!

  3. Åhh nej Madelen, fy va tråkigt att läsa detta inlägg. Men jag tycker iaf att du resonerar och tänker på ett bra sätt i denna svåra stund. Ni finns i mina tankar! Stor kram till dig och Kiwi!

  4. Åh vad ledsen jag blir! Tårarna bara rinner! Så himla tråkigt! Jag håller med om att du ändå resonerar på ett klokt sätt, och jag vet att du kommer ta det beslut som är bäst för Kiwi, det kan ingen annan göra. Många stora styrkekramar!

  5. Åh vad synd Madelen! Stackars dig och stackars Kiwi. Fundera på alternativ. Kiwi kan ju inte föreställa sig ett annat liv – bara du. Det som vi ser som orättvisa tar dom som naturligt. Pussa henne från oss… Kram Eva

  6. Vad ska man säga? Jag avundas dig verkligen inte. Kan inte akupunktur hjälpa. Jag håller definitivt med dig om att ett liv utan promenader och lek det är inget liv.
    Massor av kramar.

  7. Åh, jag förstår ditt dilemma. Tänk på att även efter diskbråcksoperation kan de ha ont. Så är det med människor. Så hemskt det måste kännas. Styrkekramar!!!!!

Kommentera

