Långtur

Det var länge sedan jag visade bilder här och inte blir det idag heller 😉 . Men blir det fint väder nästa helg så lovar jag att jag ska ta med kameran 😀 .

Idag var jag och en arbetskamrat ute med våra hundar. Hon har en field spaniel som heter Villie. Båda mina älskade sitt nya sällskap och de hade väldigt trevligt. Vi gick en lång tur först upp på berget sedan ner på andra sidan och längs gådeån och sen fika på sparrudden vid havet innan vi kom hem igen, allt som allt 6,5 km. Uppe på berget kastade vi ut lite leksaker som hundarna fick springa ut och leta efter, Mira var den enda konstigt nog som inte alls var med på detta men Kiwi och Villie hade skitkul 🙂 . Kiwi kunde vara lös nere vid gådeån och där fick alla tre spel och jagade varandra, det är så kul att se deras stilar när de har så otroligt kul åt att bara springa runt 🙂 . Fikat var trevligt men lite kallt så det blev ett kort stopp innan vi gick hemåt igen. Det bästa med hela turen var att det var ljust, runt nollan och solen tittade fram. Det är verkligen inte många timmars ljus här upp nu och vi tog verkligen tillvara på det idag.

Jag la mig i ett skönt bad efter promenaden och Johan kom lagom hem och kunde ge mig en nackmassage, det ska jag passa in fler gånger 🙂 . Sen lagade han en supergod middag, lövbiff med kantareller och färskpasta. Till det åt han kokta grönsaker och jag färska hela ärtskidor. Vi lyxade oss även med lite vitlöksbröd!

Imorgon ska vi ut på en långtur igen, fast denna gången bara jag och Johan. Sen bär det iväg till julmarknad och sen är vi inbjudna på fika. På kvällen ska jag hinna med att jobba några timmar så den dagen kommer nog gå fort den med.

Nu ligger hundarna och äter på var sitt märgben 🙂 . Är det lördag så är det 😉 .

Fatta att jag inte har mycket att skriva om när jag skriver så som jag inte gillar att läsa i andra bloggar hahaha redface .Idag gjorde jag det, sen det och sen det…det var kul lol redface

2 thoughts on “Långtur

Kommentera

