Ortopeden

Jäklar va kul det är att träna när något fungerar! Utan speciellt mycket hjälp, bara target de första få gångerna så kan nu Kiwi gå igenom både höger och vänster ”port” som då är mina ben. Vi testade i morse och hon gjorde det utan belöning emellan också, men det kommer jag dock vara väldigt försiktig med och belöna varje ofta också för skriken tenderar att komma då hon inte riktigt hänger med och två ben utan belöning är kanske för mycket än så länge. Men varva borde ju vara bra och sen testa fler lite längre fram. Häftigt i alla fall att det gått så fort. Jag jublar över ordet belöningsplacering och hatar target som jag försökte med helt och hållet innan jag tog till även shaping i det hela och allt gick mycket bättre! Så jag ska försöka komma ihåg att filma ikväll om ljuset tillåter så ni kan få se 🙂 .

Kiwi ska till ortoped nästa vecka. Jag har pratat med veterinären som utför akupunktur och hon tyckte att ortopeden som kommer dit då och då skulle kolla på henne innan. Det var lite så jag tänkte också. Nu i vinter har jag inte möjlighet att åka neröver för att undersöka henne på SLU eller Strömsholm så då får man ta det näst bästa. De senaste två dagarna har hon segat lite upp för trappan då mat inte har lockat i köket och det får jag väl ta som ett ytterligare symptom att lägga till de övriga 100 (känns det som) . Men vi får se om det händer något nästa vecka. Onsdag förmiddag är det dags.

Nu är lunchen slut 🙂

3 thoughts on “Ortopeden

Kommentera

