Slalomträning

Ser ni va vintrigt det blivit här på bloggen. När det inte blir vinter ute får jag ha lite vintrigt här i stället 🙂 .

Det har varit så jäkla tråkigt väder i helgen. Så tråkigt att jag jobbade mellan 12 och 16 idag. Johan körde ner mig till jobbet och jag hämtade det jag skulle ha och sen hämtade jag Kiwi från bilen och så gick vi på tur längs havet i ruggvädret. Vi tränade på att inte jaga fåglar, vilket gick uselt första gången för jag såg dem inte före henne så då blev det koppel. Hon gör inte så mycket, änderna simmar i vattnet och hon springer fram och tittar på dem, men ändå. Andra gången gick det bättre, då gav hon mig kontakt två gånger och fick godis. Tredje gången fick hon ett ”varsågod” och så fick hon sticka efter några kråkor 10 meter bort. Då kommer hon direkt på min inkallning 🙂 . Bara hon får springa iväg lite så går det lätt att höra vad matte säger 😉 .

Igår provade jag att få Kiwi att gå under mitt högra ben. Hon duttade så klart på mig i stället och var allmänt förvirrad. Men så lyckades hon några gånger och jag var noga med att belöna när hon stod under benet och inte när hon gått ut, för att markera där jag ville ha henne till en början. Vi slutade efter bara några försök eftersom det var kvällen. Så idag testade jag lite på promenaden och hon fattade lite men skällde också…inte bra. Några gånger gick hon igenom utan problem men hon var fortfarande inte helt på det klara med vad som väntades av henne, speciellt inte då jag tog fram det andra benet då hon gått genom och fått belöning för det högra. Nu på kvällen tog jag fram lite godis och gjorde ett försök till och nu jäklar lossnade det! Hon gick igenom utan min target till hjälp och dessutom tog hon efter några belöningar även det andra benet utan problem. Det är viktigt för Kiwi att vara låg i stress, i parken var hon ganska uppspelt efter lek och nu på kvällen tränade vi helt appropå. Är det så man ska träna med henne alltså? Jäkligt kul är det i alla fall och jag ska se om vi inte kan filma det någon kväll.

Nu börjar julen närma sig, jag har köpt alla julkapparna och har även ansträngt mig med inpackningen så de är så fina 🙂 . Tack vare min syster Pia som gillar att packa in vackert så har jag smittats. Varje julrea letar jag nu snygga band eller som förra året tomtar att hänga i snöret. Så paketen i år är finfina med stora fina band och rosetter och ibland tomtar.

Så nu ska jag träna lite till.

2 thoughts on “Slalomträning

Kommentera

