köttigt värre

Tack för alla tips, både per mail och här i bloggen. Jag tror jag vet hur jag ska göra nu.

Idag jobbade fram till 11, sen tog jag och hundarna en långtur på arbetstid 🙂 . Det är bra med friskvård. Solen sken, även om den är så låg nu så den inte når fram när man går i skogen så är det ändå ljust vilket är värt mycket nu när det bara är ljust mellan ca halv nio och halv tre. Vi tränade lite uppletande, jag var lat och gick i en rak linje ut och in igen och slängde ut två saker per gång och per hund. Båda jobbade bra, man riktigt hörde näsan sniffa 🙂 . Skönt att ge dem något att göra ibland, det är svårt nu under vintern när det är mörkt. Lydnadsträningen och trixträningen räcker inte riktigt till. Men idag är jag nöjd i alla fall, långpromenad och tre uppletandepass alá två saker. Plus att jag lyckas tappa saker längs vägen jämt så Mira får leta 😉 .

Väl hemma satte jag mig och jobbade lite igen och Johan som lyckades få muskelvärk och lite feber av sprutan och varit hemma hela dagen slängde i sig en ibumetin och åkte sedan och hämtade kött. Köttet kommer från Highland Cattle, det känns bra att köpa direkt av bonden och inte från affären. Så nu under kvällen har vi styckat och delat, just nu står Johan med lite lever och ska till och koka lite till hundarna. Tungan lyckades vi också få med och den älskar Kiwi 🙂 .

Nu är det dags för kvällen!

4 thoughts on “köttigt värre

  1. Vad härligt att kunna gå på dagen medan det fortfarande är ljust. Det längtar jag efter när jag sitter instängd på kontoret måste jag säga. Tur det finns helger. 😉

    Åh, kan tänka mig att hundarna uppskattar både lever och tunga. 🙂

  2. Jag ska nog försöka förhandla mig till en friskvårdstimme jag med. 🙂
    Highland Cattle är suveränt. 😉
    Länge sen vi hördes av nu men det blir ju så när vi jobbar så mycket och har fullt upp. 😦
    Kram

Kommentera

