Mycket just nu

Jag har jobbat över varje dag den här veckan, det är mycket på jobbet just nu. Detta innebär att jag börjar senare än Johan och tar hundarna på morgonen och så går Johan hem tidigare och jag kan jobba kvar i lugn och ro. Jag tror det ska bli till en vana att jag börjar senare, det är ganska skönt att veta att han går hem till dem och inte känna att jag måste hem till dem. Imorgon ska han jobba halvdag så då ska jag gå på stan efter jobbet, köpa ben och vin, det ska bli gott i helgen…med vin alltså, benen är till hundarna…men det kanske ni fattade 😉 .

Jag har börjat lite smått med julpyntandet för att inte få allt till helgen. Vi köpte julgardiner igår och de strök jag idag och satte upp dem i köket och alla gardiner är nere och nu väntar fönstren på att jullådan (läs jullådorna 😉 ) kommer in. Sovrumsgardinerna ville Johan slänga, jag har haft dem sen jag flyttade hemifrån så det kanske var dags 😉 . Eller så är det så att när Johan säger att han vill slänga något så spelar det ingen roll vad det är, jag säger ja i alla fall 😉 .

Imorgon ska jag försöka att inte jobba över, men det är deadline och då är det ju det…inget att göra åt. Sen väntar städning av toan och skakning av mattor och dammande av lägenheten. Jag passar på att storstäda två gånger (det jag gör annars är bara normal storstädning, nu är det urskurande som gäller 😉 ) om året minst, när man har tre hårande djur orkar man inte fler gånger men det krävs ibland och runt advent är ett bra tillfälle 🙂 . Sen är det fredagkväll och kräftmiddag 🙂 , resten av städningen tar jag på lördagen 🙂 .

Jag har tränat liiiite med hundarna. Kiwi blir duktigare och duktigare på det där med buga, funderar på att sätta kommando på det 🙂 . Snurren går också bra, men inte lika bra. Det kommer nog det med 🙂 .

Mer hundsnack än den meningen blev det inte den här gången 😀 .

5 thoughts on “Mycket just nu

  1. Hoppas att det lugnar ned sig på jobbet för dig snart! Vi storstädade igår, det är så mysigt när det blir klart! Kul att träningen går framåt! Trevlig helg!

  2. Ja, den här helgen är nog en storstädarhelg för ganska många 🙂
    Håller med dig om att det är skönt att ta morgonen, det är jobbigt att sitta på jobbet och känna sig stressad för att man bör skynda hem samtidigt som man vill jobba klart. Dessutom är det trevligt att börja arbetsdagen med promenad och träning, tycker jag.

Kommentera

