Mira=agilityhund?

Tja, kanske blir det så. Jag har de två senaste gångerna blivit så glad på träningarna för Mira har verkligen vaknat upp och tyckt att det här med träning är kul igen. Från att vilja gå av planen mot bilen så är hon nu glad och sprallig på plan och har inte en tanke på att gå tillbaka till bilen 🙂 . Ta i trä får jag väl säga här. Igår berättade jag att jag och Mira var inbjudna till agilityn för att träna Mira att gilla det med. Jag åkte därför ut idag, lagom så jag kunde vara där först och ”välkomna” de andra. Strax efter att jag kommit ankom även en fd kursare på agilitykursen. Vad gör Mira, jo hon travar rakt fram visa tydligt att hon är jätteglad över att just hon är där (hon har aldrig träffat henne förut) 🙂 , jag säger ingenting då jag var så paff att Mira gjorde detta 🙂 . Så kom Elin som var instruktören på kursen jag gick och Mira vill göra samma med henne! Var är Mira tänkte jag för det kan inte vara hon jag har med. Nog för att hon gillar människor och gärna kan hälsa men hon går inte bara fram till alla och verkar lycklig över att just den personen är där 🙂 . Elin lånade henne lite och tog med henne och bjöd henne på lite godis och Mira gick gärna bredvid henne med god kontakt och med en snurrande svans 🙂 .

Så kom det fler folk och de började plocka fram hinder. Jag leker och har världens dragkamp med Mira och hon är lite tveksam men mer distraherad över allt inte obehaglig till mods på något sätt. Men vi får till en bra lek och tränade även några lättare fotförflyttningar och trix. Mira ville och ville hela tiden 🙂 .

Har jag en agilityhund i Mira kanske? I våras vägrade hon att gå i närheten av hindren, drog bak i kopplet då Johan gick mot mig när jag tränade Kiwi. Hon ville också dra av plan när jag var där om jag hade bilen med mig och var deppig annars. Är hon borta, är denna ljuvliga, spralliga och roliga hund den jag kommer ha i agilityn?

Jag ska i alla fall betala in för att få träna i ridhuset, jag tar den chansningen.

Innan vi åkte iväg till ridhuset var hela familjen ute på en långtur. Vi gick samma väg som jag gick igår, bara en lite längre tur. Kiwi var lös på samma ställe och hade lika kul idag, dock inget spel men vattnet var roligt ändå. Båda hundarna sprang mellan mig och Johan när vi var på lite olika ställen, jättekul att se två springande hundar 🙂 . Kiwi sprang före upp för en backe utan att jag såg henne och när hon var längst upp ropade jag ner henne igen och strax efter kommer det två fiskare. Kiwi kom ner till oss fast hon såg dem 🙂 , dutti 🙂 . Det har vi inte provat förut så det var bra gjort av henne, när hon var yngre ställde hon sig och skällde ut de vi mötte om hon var lös 😉 . När vi kom ner till havet, eller havsviken är mer rätt så hittade vi jäääääätterolig sand. Mira började gräva en grop och Kiwi fortsatte, helt galen. Nästan som i denna filmen som vi filmade för två år sedan (oj, vad tiden går fort):

 

Nu har vi ätit tacos och hundarna har ätit var sitt märgben. Nu är det kvällen.

7 thoughts on “Mira=agilityhund?

  1. Inte undra på att Mira börjar tycka det är kul. tillochmed mig får du motiverad -av att du skriver haha 😛 Så det är kalrt Mira också tycker du är en rolig förare:D

  2. Tack föör kommentaren 🙂 Rebell är så vacker och one of a kind =D Brukar läsa din blogg och ska kommendera mer oftare då ja smygtittar här massor 😉 Är väldigt kär i lapska vallhundarna! Du kan få bällis som agilityhund, haha!

Kommentera

