Hundtränaren är här!

Posten var snäll mot mig, fick reda på att Hundtränaren var postad igår och idag när jag kom hem låg den där! Den är så jäkla fin!!! Jag öppnade upp den långsamt, det var så spännande 😛 . Så glad jag blev när jag möts av min tatuering på Nikita på insidan. Den är fin i verkligheten och Lina hade ordnat till en halvbra bild till en superbild. Jag blev så glad!!! Så undrade Johan om det stod någonstans att det var hon och jag sa att det kanske står bak vilka bilder som är med för jag har för mig att det var så i årets Hundtränare. Vad möts jag då av längst bak, jo Kiwi 🙂 . En jättefin bild, om jag får säga så om foton jag har tagit 😉  från när jag var uppe hos Lina strax innan vi flyttade hit. Som hon sa så gör den sig jäkligt bra i svartvitt. Jag har bläddrat igenom hela boken och hittade Kiwi även på två bilder där 🙂 som Lina tagit. Artiklarna sparar jag till helgen men den ser ut att vara uppbyggd bra och är väldig snygg stilmässigt. Det är mer plats att skriva själv, vilket jag gillar. Dagboksavsnittet är samlat i år och det tror jag var ett bra beslut. Vi får se nästa år om jag ändrar mig 🙂 .  Hon har överträffat årets Hundtränaren med råge och den tycker inte jag var dålig så det säger en del.

Johan var ledig idag och tog med sig damerna upp på berget. Vi gick där i lördags och då tappade vi bort en läderbit som vi har till uppletande. Idag tänkte Johan att han skulle ge Mira en chans att hitta den. Han kollade läget lite och skickade iväg Mira i det område där han trodde att läderbiten var. Mira letade i flera minuter och studsade sedan till och ner i marken och sprang tillbaka till Johan…med  läderbiten i munnen 😀 . Visst luktar läder lite mer än annat, tror jag i alla fall men den hade legat ute i en sex dygn! Jag tyckte det var himla häftigt och Mira var överlycklig. Hon skällde till och med när Johan sen lekte med henne 🙂 .

Nu är det helgen och efter en veckas regn säger de där som kan att det ska bli sol imorgon. Jag hoppas innerligt det för jag har planerat en långtur och sen en biltur till klubben för lite träning med båda hundarna.

Idag förresten, mötte Johan mig på stan efter jobbet med hundarna. Medan han gick in och handlade en julklapp till hans mamma så tränade jag Kiwi lite intill husväggen medan alla folk gick förbi. Hon erbjöd (tyst 🙂 ) buga och jag tränade också ”hejdå”  och ligg med båda på samma gång. Båda var koncentrerade och struntade fullkomligt att det gick förbi folk 🙂 . Duktiga tjejjer 🙂 .

Nu ska jag slappa lite till.

One thought on “Hundtränaren är här!

  1. Hundtränaren verkar vara en riktigt bra grej, jag är sugen på den. Men jag är lite rädd för att jag bara kommer använda den 3 gånger och sen lägga den på hyllan för att jag tröttnar.. Men jag ska gå o klura ett tag till så får vi se hur det går. Hoppas ni får en fin helg!

Kommentera

