Mer pengar

Från och med första januari får jag högre lön. Jag hade löneförhandling idag eftersom jag går på ett nytt kontrakt från och med första januari. Jag fick det jag ville ha, hade kanske fått mer men eftersom han erbjöd det jag hade tänkt mig så blev jag så paff så jag sa bara jatack, typ 😀 . Men jag är nöjd, jag har aldrig varit med om någon löneförhandling förut. Förutom då jag började på Coop, men då sa jag att jag inte kom och jobbade hos dem om jag inte fick det jag ville ha 😉 . Det gick det med men det var inte riktigt samma situation här kände jag 😉 .

Pengarna kommer behövas för jag var på massage med Kiwi igår. Det började bra, hon flåsar ganska mycket men satte sig stilla direkt hon började idag till skillnad från de andra gångerna. Läpparna hängde lite och hon såg ut att njuta. Jag sa åt henne att lägga sig ner för hon satt med hängande huvud och det gick också bra. Så rörde hon rumpan och Kiwi flyger upp. Hon fick givetvis gå tillbaka igen, eller bäras tillbaka igen vill säga. Hon blev genast stel som en pinne och tyckte inte alls om det. Hon var hård och darrade sa massören. Hon reagerar då hon masserar mitt på ryggen som jag berättade om här om dagen och även på frambenen (uppe, inte på själva benet), höger mest. Dessutom reagerade hon med pip och rörelser med huvudet då hon masserade på insidan av låren. Detta börjar bli väldigt jobbigt att vara med om. Jag vet inte hur jag ska hantera det, hur ont har hon i vardagen? Hon går knas, ibland tycker jag också att hon haltar men det är alltid då hon vänder på huvudet så jag vet inte och massören reagerade även på att hon ställde sig knasigt då hon vägdes, vilket jag också kunde bekräfta att hon gör hemma med. Hon hatar ju redan nu då vi torkar henne på bakbenen och hon brukar också ”fly” undan handduken då den kommer fram och massören fick knappt böja på bakbenen – ni vet som man gör då man stretchar och samma gäller för oss.

Vad ska jag göra tycker ni? Alternativ ett är att åka ner till Strömsholm, men det är inte bara när man bor som jag gör. Alternativ två är att åka till SLU men också det är inte bara gjort i en handvändning (boende, ledigt från jobbet mm mm). De har en som kommer till Sundsvall från Strömsholm, som är bra på hältor. Jag funderar på att kontakta dem för att få en tid vid henne (se, jag bara antar att det är en hon), men frågan är om det kommer att ge något? Jag vet redan att hon eventuellt (väldigt kanske) har en förändring vid L7S1 och då är det den där ”schäfersjukdomen” hon har och då finns det typ inget att göra.  Sista alternativet är att låta henne vara och bara köra på. Men då oroar jag mig för att hon är som Nikita var som inte visade något förrän hon var riktigt dålig…

Jag vet inte…

Nu ska jag försöka glömma det och njuta av cider, kex och ost. Vi ska fira mina extra pengar 🙂 .

6 thoughts on “Mer pengar

  1. Kanon med mera pengar =) det är aldrig fel det :))
    Trpkigt att kiwi har ont, svårt hu rman ska göra men åk till hon som kom upp till sundsvall – böja där kanske o så får du ta det fårn där sen.
    Kramar

  2. Haha ser att samma ”tjej” skrivit här över 😉 (Vendela) haha! Så nu behöver jag itne länke, visste faktiskt inte fall jag fick länka xD Förresten, du kan ju komma ner hit och ha ett samtal med min chef så hon ger mig lite mer 😉 ha en rba helg!

Kommentera

