Ruskväder

Idag vaknade vi klockan 8 och hade tänkt oss åka ut i skogen för en långtur. Johan drog upp persiennerna och sen ändrade vi planerna, det snöade och blåste ute. Vi la oss lite till och vid halv nio tog vi på oss och gick ut och upp på berget i stället, det hade slutat snöa och var helt lagom att vara ute. Kiwi hade långlina på sig och Mira var som vanligt lös. Vi tränade lite sök och uppletande på berget och nu när jag har fått hem Sökträning i Teori och Praktik (wiieee 🙂 ) så kommer jag nog sätta igång med sökträningen igen. Kiwis rygg får helt enkelt palla det för idag då hon fick leta efter Johan var hon lycklig! Agility kan jag acceptera men inte söket, inte när hon piggnade till så. Hon är väldigt deppig till och från, hon verkar inte vara glad. Lydnadsträningen piggar upp henne och även uppletandet, men att få springa ut och leta efter Johan var något mer. Så det får tösen göra igen, det får gå som det går. Hon ska vara lycklig, det är det viktigaste. Hela turen var väldigt trevlig och Mira var som vanligt…skogstokig 🙂 . Hon är så lycklig direkt hon kommer ut i skogen den tösen 🙂 .

Väl hemma igen efter 1,5 timma så tände vi ljus och satt och mös vid frukostbordet, det är härligt med sådana helger. Vi hade tänkt att gå ner på stan efter promenaden men eftersom det började regna så kände vi att det inte var aktuellt. Så nu sitter jag här och myser 🙂 . Jag tränade hundarna lite förut och Qeso för den delen 🙂 . Kiwi börjar läsa sig ”var är musen” och Mira älskar sitt fot baklänges och där försöker jag även förlänga tiden hon sitter och vinkar ”hej då”. Det gick bra med bägge 🙂 . Men Qeso var nog roligast, han ska få lära sig fingertarget 🙂 . Han gillade godiset jag tränade med så jag satte fram fingret och direkt han nosade på den så fick han en godis, detta upprepades flera gånger…hmm, kanske kan bli ett sitt fint 😉 .

Jag ska träna lite mer med dem i eftermiddag 🙂 .

På måndag ska jag sätta igång med mitt body combat igen, jag hoppas foten håller. Jag och förhoppningsvis två arbetskamrater ska dit klockan 18 så det blir jobb fram till dess. Förhoppningsvis kommer vi också att titta på en lägenhet, trean jag har berättat om. Vi får väl se hur det blir med den.

Ikväll ska jag och Johan äta räkor och dricka vin, vi insåg här om dagen att vi hade några paket som vi köpt då det var rea så det är dags att ta lite på det. Gott det 🙂 .

2 thoughts on “Ruskväder

Kommentera

