Det här med trådlöst

Jag har alltid trott att det kostar mer med trådlöst, att det inte går lika fort och att jag inte kan ha det utan en extra manick som man sticker in i datorn. Men så pratade jag med AK och Harriet över MSN igår och insåg att jag faktiskt har en router…jag har en knapp på datorn som signalerar trådlöst och jag har signal. Så var det en nyckel jag behövde. Ringde till Telia och pratade med en engagerad och icke idiotförklarande person…not som talade om att nyckeln stod under den vita….Den vita vad sa jag. Ja den vita…. Menar du routern som vi har i köket. Ja säger han…Men kläm ut det då (tänkte jag). Jag hittade nyckeln och sa till den supertrevliga supporten att jag nog klarade mig själv nu…är du säker får jag till svar. Nej, tänkte jag – jag kan inte skriva av siffrorna och skriva i dem själv…snälla kom hit och hjälp mig!!! XD .

Tackade för mig och knappade in siffrorna och nu har jag alltså trådlöst…efter att ha haft den här datorn i fem år…det är allt bra pinsamt. Men jag trodde faktiskt att vår var för gammal, så kan det gå.

Tränade damerna idag. Kiwi duttar xxx ( 😉 ) jättebra nu, även då jag står upp. Ibland prickar hon fel, men jag vet inte hur noga jag ska vara än…hmm. Så länge jag är noga med belöningsplaceringen så är hon tyst och duttar med kraft. Skojsigt 🙂 .

Imorgon ska jag bjuda arbetskamraterna på sockerkaka. Jag och en tjej kom fram till att det vore trevligt med gemensam fika för oss alla (vår avdelning är 7 och sen är det några till på en annan avdelning som vi samarbetar nära med) så hon tar med kakor och jag tar med sockerkakan. Det ska bli trevligt.

Nu ska jag slappa lite till innan det är dags för kvällen. Skulle egentligen göra rent toan men det får bli på fredag då jag jobbar 4 timmar mindre.

Någon mer förresten, som har fällande hundar. Jag har en, Kiwi är mager som en sticka med tussar överallt XD . Skogen blev lite hårigare idag.

5 thoughts on “Det här med trådlöst

  1. Knappar som aktiverar trådlöst är ett gissel för hjärnan, jag blev grinig sist på hotellet då det återigen inte fungerade. Kom hem och insåg att det var JAG som inte hade tryckt på knappen…

    Att Kiwi har lite ”lapsk” i sig får vi väl ändå hoppas;)
    Kabby och Nemi tackar för klöven, jag blev mycket populär när jag kom hem.

  2. Ja du teknikens värld alltså, bättre sent än aldrig 😉

    Min kära dam fäller också galet mycket just nu. Blir lika förvånad varje fällperiod över hur mycket päls jycken har, det tar ju aldrig slut! 🙂

Kommentera

