Underbar helg!

Den här helgen har varit underbar! Jag har ju, som jag nämt inte träffat Johan så mycket den senaste tiden, han har varit borta på veckorna och oftast så har det varit något på helgerna som gjort att vi inte riktigt har kunnat umgås. Därför skulle vi mysa till ordentligt den här helgen. På fredagen köpte jag vin och lagade laxrätten vars recept jag lagt ut här för någon dag sedan. Det blev så otroligt gott!!! Vi hade tända ljus och satt och pratade bort lite tid. På lördagen vaknade vi tidigt och åkte upp till Skuleskogen för en lättare tur på några timmar. Solen sken och vi hade verkligen trevligt, tände en brasa och åt våra smörgåsar och drack varma drycker. Väl hemma hade vi trötta hundar och kände oss ganska möra själva. Vi kröp då ner i ett bad, trångt men mysigt och värmdet upp oss och gjorde oss sedan i ordning för att gå ut och äta. Vi njöt av en mycket god middag och skrattade och skojjade oss hemöver (ett glas vin räckte 😉 ). Idag har vi gått en långtur och slappat, Johan har målat fälgar och jag har skrotat omkring i lägenheten. Nu väntar jag på en middag till tända ljus. Vad sällan man gör sånt här, det behövs verkligen och vi har båda njutit.

Men lite hundträning har jag också hunnit i helgen. Ett viltspår till Kiwi och ett vanligt spår till Mira. Mira slarvade något otroligt, hon behöver fler spår. Kiwi, som gick bakom och som jag trodde var sådär intresserad av personspår spårade mycket bättre! Hon missade alla saker utan den sista, Miraskrutten. Men så kul hon tyckte det var 🙂 . Kiwis spår var alldeles för svårt, jag hade gjort tre återgångar vilket innebär att jag gör en rät vinkel som är blodad efter x antal meter (jag måste ta reda på hur många så det inte blir för svårt)vänder jag om och max en halv meter från det andra spåret går jag tillbaka till vinkeln utan att bloda och sen vidare i samma riktning som innan, oblodat i början och sen blodar jag igen (någon som läser detta får gärna berätta om jag gör fel, eller om de har något annat att berätta som kan hjälpa mig) . Jag prickade de krångligaste områden för att lägga detta och jag misslyckades med de första återgångarna men den sista gick ok att lägga. Kiwi gick inte förbi någon återgång men hade problem att vända om och gå tillbaka igen. Den sista gången satte hon sig och kliade sig vilket är ett tydligt täcken på att det var för svårt. Jag får tänka igenom hur jag ska göra nästa gång, det är någon vecka tills dess i och med att jag ska på KLICKERTRÄFF nästa helg!!! Wiiieee 🙂 . Åter till spåret så genade hon en gång också vilket jag inte upptäckte, för dåligt snitslat. Men hon kämpade sig igenom allt och till hennes fördel så måste jag säga att hon är en jäkel till att inte ge upp! Hon hittade klöven och vi hade jättekul 🙂 .

Nu väntar en middag som min älskade sambo har lagat.

One thought on “Underbar helg!

Kommentera

