Kurser jag önskar fanns

Jag börjar fundera på eventuella kurser jag vill gå till våren. Jag är ju inte så jättemotiverad i och med att det finns begränsningar för vad jag och Kiwi kan göra men det suger ändå i kurstarmen. Det var tänkt att vi skulle gå en viltspårskurs men de jag vill gå hos får ju aldrig tummen ur 😉 . Vi får väl se vad som händer till våren, även om Kiwi är duktig så behöver jag kursen. Så kollade jag runt lite och hittade en som jag verkligen behöver, bli en bättre tränare! En kurs för att bli en bättre tränare, kan det bli bättre. Jag är pinsamt medveten att jag är en usel shejpare och planerare. Det är Kiwi och hennes skällande ett levande bevis på. Så jag hoppas jag har jobb så jag har råd att anmäla och att jag kommer med. Jag skulle även vilja gå en CU-kurs för Åsa. Jag har pratat lite med henne om att ordna en kurs här uppe, men nu under hösten är det alldeles för mycket för mig så hittar jag inte en som är på lagom avstånd nästa år så får jag ta tag i det då.

Så kommer jag till den kurs jag önskar fanns. Jag önskar att det fanns en kurs i hur man planerar sin träning, hur man skriver logg, hur man sätter kriterier. Jag har ibland försökt hinta lite om att jag vill veta hur man gör men de andra som verkar ha koll säger något som ” ja men då gör man bara såhär eller ja, jag skriver ner det i ett block (eller som nu, i den eminenta hundtränaren 🙂 ). Men jag skulle vilja ha en kurs, en dag eller två där man får prova på att sätta upp kriterier. Får hjälp med att sätta upp kriterier, får se exempel på hur man gör praktiskt och får träna med sin hund och verkligen upptäcka vilken skillnad det gör. Någon som känner sig manad att starta en sådan kurs, jag kan väl ändå inte vara ensam om detta problem?

Har ni tips på bra kurser som jag och Kiwi kan tänkas behöva?

One thought on “Kurser jag önskar fanns

Kommentera

