Höst

Höst har det ju varit i några veckor här uppe men det är nu när frosten kommit och nästan alla löven är vackert röda (eller bruna 😉 ) som man riktigt ser att det snart är vinter. Hundarna älskar kylan och är jättepigga, speciellt Mira som uppför sig som en unghund vildare än Kiwi och flyger runt och mellan mig och Johan på promenaderna medan Kiwi kan få spel men oftare stannar hos mig då Mira flyger ivär…ont? Hon piper då och då men det är som förr, bara att jag låter det vara nu. Hon får gå med sin kudde, enligt massören ska hon ha den tre gånger per vecka för att verka lite. Back on track täcket har vi också använt men eftersom det är två veckors karens så får vi lugna oss med det tills efter Mh:t som kanske kommer innefalla om två veckor. Men visst är hon vacker 😀 . Inte världens vackraste stil men så är det 🙂 .

Annars är allt lugnt här, jag ska tvätta ikväll. Är ensam hemma i natt igen, börjar vänja mig nu men det är inte kul. Johan har mycket inventeringsarbete och dammrivningar att utföra och då får man stå ut med att ta hand om jobb plus allt hemma och tre barn 😉 . På torsdag ska vi gå på bio, det ska bli mysigt. Ser fram emot kvällen för jag är godissugen 😉 och biogodis är aldrig fel 😉  . Flickan som lekte med elden är det tänkt att vi ska se.

Till helgen är det lapphundsträff med viltspår (har jag sagt det kanske 😉 ), det ska bli kul! Redan i samma stund som vi kommer upp ska det ligga ett klurigt spår redo för oss – roligt!

Förresten, jag höll på att glömma! Jag har träffat Miras farfar 😀 . Gjorde det på utställningen i Sundsvall i helgas. Fjällfarmens Cammo heter han och är jättelik Mira, tänk er samma färg på ett mer maskulin kropp och det är han…lite mer grå bara, han är ju ändå 12 år. Såg rörlig och frisk ut, det lovar gott 🙂 .

Avslutar dagens inlägg med två bilder av vår åttaåriga tös 🙂 .

Gör allt för Johan (och lite smörgås 😉 )

Vackraste Mira

6 thoughts on “Höst

  1. Då är det alltså inte bara min lapska tös som blir pigg och galen när temperaturen sjunker 😉

    Va söt hon är i sitt täcke lilla Kiwi! Å va skoj med lapphundsträff!! Hoppas ni får en trevlig dag med bra väder!

  2. Vad fin hon var i sitt täcke :-). Det är ändrade regler igen så är hunden frisk är det frittfram att använda det utan karens men är hunden sjuk är det karens men den har dom kortat ner…
    Kan dom inte bara erkänna att dom inte har någon grund att dopingklassa ett täcke?!

Kommentera

