Utmaning

Jag kan inte släppa min dröm som jag hade för några nätter sedan.

Jag drömde att Johan tog livet av sig. Han hade fått reda på att han hade en obotlig och till 100 procent dödlig och smärtsam sjukdom…han skulle lösas upp gradvis och dö av det (ja, jag vet – helknasigt). Helt plötsligt var ha borta och jag och svärfar letade helt hysteriskt. Misstänkte vi kanske något? Så efter mycket letande är jag på en båt, jag tror det är en båt och tittar ner i durken och där finns ett badkar och under vattenytan ser jag Johan. Vattnet är gulaktigt och hans ansikte är helt klart för mig, han ser lugn och avslappnad ut. När jag vaknade var jag oerhört glad över att detta var en av de kvällarna som Johan var hemma på (han jobbar mycket borta nu). Jag kunde vända mig om och se att han sov bredvid mig.

Har ni haft några knasiga drömmar på sistone, det behöver inte vara så här hemska utan bara knasiga. Berätta!

Annars är det lugnt här. När vi kom hem idag tog jag Kiwi och Johan Mira för en tur var för sig. Johan gick upp i skogen och la ett viltspår till Kiwi som jag ska gå innan jobbet imorgon (hoppas solen tittar fram tiiiidigt – men det tror jag inte  😉 ) . Det kommer ligga i ca 14 timmar och det har bara några vinklar och inget bloduppehåll. Vi får väl se hur det går. Jag hoppas Johan tar Mira annars får hon gå i koppel bakom mig.

På min och Kiwis promenad tog vi åter igen upp träningen på gröna ytor. Jag fick ju sluta med allt det i somras då hon gick på smärtstillande och nu under hösten har det blivit mer spår än grönyteträning. Jag satte henne en bit ifrån mig och gick ut på gräset och sa varsågod. Hon kom i 120 och attackerade leksaken och sen lekte vi en stund. Sen kom targetmattan fram och hon fick visa vad hon kunde…haha hon måste få mer stadga där märkte jag 🙂 . Jag använde mig av omvänt lockande och det gick helt ok. Hon skäller ju lite men nu har jag släppt det så länge som det inte är helt hysteriskt och blockerar henne. Vi kommer aldrig tävla i lydnad ändå med hennes rygg så vi har bara kul! Jag hoppas att jag ska kunna börja med burlek igen men jag vågar inte riktigt…men hon älskar den så det vore ju synd att inte leka lite med den. Nu tappade jag fokus. Vi tränade target lite och sen lite ff. Så kom det en flat förbi och jag la ut musmattan igen och släppte henne på den. Kiwi sprang till musmattan 😀 . Jag stod visserligen emellan och kunde ha stoppat henne men det behövde jag inte :D.  Hon var lite distraherad men hon gjorde det! Efter några minuters träning till gick vi vidare, då kände hon troligen lukten av den och skällde till en gång för att markera ”här går jag, jag vill inte se dig” XD .

Jag var riktigt slarvig på promenaden och tappade leksaken både här och där men Kiwi var snäll och letade upp den och dödade den med några skak för säkerhets skull innan hon lämnade den till mig 😀 . Vi gick in i skogen ett stycke och hon fick vara lös och springa lite. Det var en underbar tur, det är så mycket värt att separera på de två ibland!

Till helgen ska jag hjälpa till på lapphundsklubbens utställning så det blir inte mycket tid till hundarna tyvärr. Men det ska bli kul att träffa lite folk och få kika på lite lapska. Är ni i Sundsvall på söndag så ta en tur upp på Södra stadsberget och hälsa på mig i cafe´t.

Nu väntar Skumtimmen, måste försöka bli klar med den tills imorgon då den ska diskuteras i Bacillens bokbalja…vilket inte kommer hinnas men jag ska försöka.

2 thoughts on “Utmaning

  1. Det var ingen trevlig dröm. Jag brukar blanda ihop gammalt och nytt i mina drömmar men alla människor brukar överleva i alla fall. 🙂
    Låter härligt med Kiwi att ni kan göra så mycket i alla fall. 🙂
    Kram

Kommentera

