Bokklubb

Jag har gått med i den bästa bokklubben! Bacillens bokbalja! Det är alltså inte en bokklubb där man köper böcker utan en där man läser böcker. Just nu läser vi Nattfåk och Skumtimmen av Johan Theorin. Nattfåk är jag klar med och den var jättebra, så bra att jag köpte Skumtimmen i stället för att låna den av AK som det var tänkt. Detta kan bli en dyr klubb har jag kommit på, boksamlare som man är. Men jag får väl skaffa mig ett bibliotekskort ändå så får jag se om det blir använt 😉 .

Har appropå böcker och kostnader köpt tre nya idag…jag sa ju att jag var boksamlare 😉 .

Arvet av Tamara McKinley, den sista i serien om Australien

Berättelsen om Edgar av David Wroblewski. En bok som Oprah Winfrey rekommenderar och som fram tills nu bara funnits på engelska. Det var min syster Pia som uppmärksammade mig om boken och den verkar riktigt bra. Att det är en hund med i det hela gör ju inte saken sämre 😉 .

Ödets hav av Elisabet Nemert. Detta är en av mina favoritförfattare och den här boken ser jag fram emot.

Sitter med Qeso i knät och är helt slut, igår lag jag mig vid 21.30 och sov till halv sex…åtta timmar men är ändå helt slut nu. Har ont i höger sida av magen också. Jag tror inte det är katarren igen men väl att jag måste vila lite. Ändå stressar jag inte längre, det går riktigt bra att ta det lugnt…nu ska jag bara dammsuga, så är det kvällen sen 😀 (Skumtimmen väntar 😀 )

Måste bara säga att jag är otroligt imponerad av Linas arbete med Pejla på tävlingen de varit på i helgen!!! Otroligt att kunna slappna av och tänka hur man ska göra det bästa av situationen (skott i området, Pejla blev påverkad) och inte bara avstå tävlingen och åka hem. Jag har haft en rädd hund så jag vet hur det påverkar en själv! Sen att tävlingen gick så otroligt bra säger ju bara att Lina jobbar bra med Pejla. Stort grattis!!!

8 thoughts on “Bokklubb

  1. Sist jag läste en bok som inte var en hundbok var på Gran Canaria, då svepte jag tre pocket. 😉
    Nu blir det bara hundböcker. 🙂
    Låter inge bra med magen. 😦 Nu ser vi till att bli friska och hålla oss så sen.
    Kram

  2. Skoj med bokklubb! För mig går läsandet i perioder, ibland slukar jag den ena boken efter den andra och ibland läser jag inte alls. När jag har mycket litteratur att plöja igenom i skolan så brukar det tyvärr bli lite ”nöjes-läsning”.

    Förresten så är Skumtimmen (precis som Nattfåk) en riktigt bra bok tycker jag!

  3. jag gick inte till klubben i dag.. tråkig jag är 😛 Men det är ju inget roligt väder och min motivation har legat på 0 hela dagen också.. Men jag ska försöka ta mig dit imorrn om det är bra väder.. man blir ju så seg när det blir så mörkt snabbt :/

  4. Kul med bokklubben men jag har inte riktigt tiden att läsa just nu. Man kan kanske hänga på i vinter när det lugnar ner sig (om det nu gör det)

    Lycka till med viltspåret, jag ska hålla tummarna.

  5. Nä hon har ingen mjölk, men det är just det där som blev med Kiwis juver som oroar mig.. Men förhoppningsvis så går dom ner snart, får helt enkelt hålla koll på dom.. Vart är sötbilderna på sötvovvarna från skogen? 😀

  6. Tack gulliga du för de snälla orden! 🙂

    Har också tänkt gå med i bokbaljan, men har inte haft tid riktigt än. Prioriterar hundträningen och Hundtränaren för närvarande 🙂

Kommentera

