Glasögon

Jag slutade en halvtimma tidigare idag, skulle ändå jobba hemifrån på kvällen så varför inte utnyttja ljuset för att gå med hundarna? Det blir fort mörkt nu, känns som det var igår det var ljust hela natten. Löven på björken är bruna och lönnen börjar bli sprakande vacker på sina ställen, nu är det höst. Fem grader på morgonen men ändå upp emot 19-20 på dagarna då solen är framme, vilket vi har turen att ha nästan varje dag.

Jag satt som bäst och jobbade då jag fick ett SMS om att mina glasögon hade kommit. Det tog bara sex dagar, det är nog rekord. Beslöt mig för att ta hundarna och hämta ut dem direkt. Jäklar va billigt det blev. För två par glasögon och synundersökning = 2300 kronor 😀 . Mina förra kostade 5000 med 2×10 % rabatt, säger en del om skillnader i företag och valet av bågar.

Imorgon ska jag ut till klubben och träna lite och på kvällen är det klubbmöte. Mira får en tråkig stund då hon får ligga i bilen hela kvällen medan Kiwi får träna. Men jag vet att det kommer vara folk där och då är det ingen ide, hon ”dör” och vill inte vara med. Hon får komma med på promenaden innan i stället.

Nu väntar jag bara på att tvätten ska bli torr så jag kan gå och lägga mig. Ögonen svider, det hjälper ju inte att man har nya glasögon heller. Ögonen håller på att vänja sig.

Så är resan till Karlstad för klickerträffen betald också…under 800 kronor blev det så det var helt ok.

3 thoughts on “Glasögon

  1. Ja visst är det höst alltid. Nu måste jag ha reflexväst på Krut när vi är ute, annars tappar jag bort honom i mörkret. 😉

    Roligt att det gick så fort att få hem glasögonen! Det var ju faktiskt riktigt bra pris. 🙂

Kommentera

