Klickerkamp

Jag har tagit ledigt så jag kan åka ner till Kil och vara med på klickerkamp. Egentligen skulle jag inte vara med då jag har ganska mycket att göra och är uppbokad nästan hela oktober, men jag ville så gärna så jag tänkte till hur jag skulle klara det. Jag hoppas nu att det inte blir för dyrt bara, tåget menar jag. Men då får jag väl ändra mig igen då. Jag var i alla fall in till chefen och frågade om ledigt, egentligen behöver jag inte det då det är flextimmar jag tar av men vi gör det alla på avdelningen för att det känns mest rätt att göra så.  Hur som helst. När han hörde att jag skulle till Karlstad med hund så tyckte han att det var så synd att hans dotter var allergisk, annars kunde jag ju ta med Kiwi till Göteborg och så kunde hon ta hand om henne och sen kunde jag ta tåget raka vägen till Karlstad. Ett annat alternativ var att alla skulle ta bil ner men det får vi inte då det inte är mest klimatvänligt. I så fall hade vi ju, tyckte han åkt förbi Karlstad och lämna av henne till någon som kunde ta henne och så slapp jag även på det sättet att åka ända hem igen och sen ner. Jättetrevligt att få höra allt detta även om det inte fungerade! Jag ska åka ner måndag kväll (natt 😉 ) till Göteborg, hem igen på onsdag och ner till Karlstad på fredag. Men eftersom jag tog ledigt fredag och måndag så blir de resdagarna och så blir det mindre stress, en minisemester med hundträning helt enkelt 😀 .

Nu hoppas jag att jag ska få sova hos en vän (Hanna) på söndagen, så ordnar sig det också 😀 .

Idag kom ett meddelande på mailen att min mobil är på väg 😀 ! Kuligt! Idag har jag också postat ett paket till AK 😀 . Jag rensade i min bokhylla och kom på att AK läser en del, alltid kul om man kan ge dem till någon man känner ibland 😀 . Hoppas de blir bra vännen!

Det brinner i Bengtsfors föresten, har ni sett ”Smala Sussie”? Restaurangen, pizzerian som figurerar mycket i filmen brinner för fullt, ner till grunden just i denna stund eller nu kanske det bara är småbrinner men för några timmar sedan brann det i alla fall. Ingen mer Pizza där verkar det som, den var god säger de som vet. Jag vet inte för jag äter inte Pizza.

4 thoughts on “Klickerkamp

  1. Ni är allt bra gulliga ni. 😀

    Harriet, jag kör övertalning på Hanna att hon ska komma med fom lördag kväll…Hjälper du till? ;D

Kommentera

