Det blirrrrr…….

Datadataaaaa!!! Nummer två och nummer tre 😀 .

Tack alla som hjälpte mig välja. Jag var rätt säker på nummer två och de flesta av er valde dessutom nummer tre. Båda var av samma prisklass och eftersom jag får två för en så kan jag nu snart gå med båda 😀 (dock inte samtidigt;) ).

Idag har jag varit uppe i ottan och lagt ett viltspår, svårare än förra gången med vinkar, jag tror det blev fem stycken och bloduppehåll på cirka 10 meter. Om en timma ska vi gå det och då har det legat i fyra timmar.

Jag återkommer 😀

**********************************************************************

Det gick sådär. Jag gjorde nog spåret lite för svårt, ska försöka göra ett riktigt anlagsprov nästa helg så får vi se. En gång snurrade hon till sig rejält, hon kände något som störde henne. Men när jag tog tillbaka henne så började hon jobba igen och vi kunde slutföra allt på bästa sätt vilket är viktigt! Det kan ju inte gå bra varenda gång eller hur? Det går nog bättre nästa gång.

Eftersom glasögonen var så billiga och jag hade räknat med att de skulle kosta mer så har jag också köpt mig en ny mobil. Man får passa på medan man har pengar, vem vet vad jag behöver snåla nästa år. Det blev en Samsun S5230, snygg tycker jag och lagom pris då jag inte vill ha abonnemang.

Idag har äntligen rabatten ute rensats på all ogräs, jag var ju så smart att jag sådde blommor i våras utan att tänka på att ogräset och blommorna ser lika ut för en som inte vet vad det är för blommor i fröpåsen (det var en sån där blandad påse). Så under sommaren har rabatten sett ut som ett ogräsfält med ytterst få blommor. I torsdags köpte vi ljung så nu är allt upprivet och i blomkrukan sitter det nu två vackert blommande ljung och i ett hörn intill i rabatten sitter den som inte fick plats. Nu ser det bättre ut med andra ord.

Det blir ett väldigt splittrat inlägg idag känner jag.

Jag har åter igen blivit en bokmal, eller jag har alltid varit det men nu är jag helt inne i läsandet. Det och jobbet gör att jag inte är här inne så ofta. Jag har avslutat två böcker på lika många veckor (jag måste ju jobba också 😉 ):

De modigas rike – Tamara McKinley

Längtans ö – Victoria Hislop

och nu har jag precis börjat på Karlstads Zoologiska – Hanna Hellquist Hon är en av programledarna i Morgonpasset i P3. Mitt favoritprogram på radio!

Det är så underbart att läsa en bra bok. Jag avslutade innan dessa böcker en bok som jag inte orkade fortsätta med (jag kommer inte ens ihåg vad den hette) och det finns så många bra böcker som man missar då man kämpar med en bok så det har jag lärt mig att inte göra. Jag ger den några kapitel, eller kanske en halv cm av hela boken – är den inte bra då så får det vara.

Nu ska jag snart bege mig ut till boken igen…

5 thoughts on “Det blirrrrr…….

  1. Ja, Ditt spår verkar ju gått bättre än mitt eller Fabbes rättare sagt!!! Han gick på vilt klockrent. Dock lika fint spårandes. Eftersom jag inte hade lagt spåret själv trodde jag han gick rätt eftersom han spårade så fint. Han ble visad på rätt spå att antal gånger men vek hela tiden av på rådjurs spår. Ingen klöve blev det och fyra dagar kvar till anlagsprov……

    • Nej, fan va trist. Jag tror att det var det Kiwi gjorde ett tag också med högre näsa men jag visste ju att det var fel. Det är svårt då man inte lagt det själv. Prova lägg ett till innan anlaget och låt det sen gå som det går. Du kan ju inte göra mer än vad du gör. Han kan ju spåra så det är ju ”bara” att lära honom att gå på döende djur och inte levande (det kommer vi också få träna på *veta*)

Kommentera

