Hjälp mig välja

Jag behöver er hjälp. Jag ska ha mig ett par nya glasögon men behöver hjälp med att välja. Jag skulle ner till optikern klockan halv tio…halv nio undrade jag varför det inte var någon där…hmm, kom ju på varför och cyklade upp till jobbet igen och sen ner en timme senare. Så många cykelturer senare är jag nu hemma och har fotat mig själv…inte så bra för självförtroendet efter sådana turer 😉 . Så titta inte på hur jag ser ut  utan se hur glasögonen ser ut på mig – ok?

Nr 1:

Nr 2:

Nr 3:

Nr 4:

Nr 5:

Så, det var de. Maila eller kommentera vad ni tycker snälla! Nu ska jag  damma, hälla på ny sand i Qesos rena låda och dammsuga. Sen ska hundarna upp på berget och sen ska jag duscha och någon gång emellan det ska jag äta och sen ska jag jobba lite hemifrån….sen är det kvällen. Det låter jobbigare än vad det är, jag har ju bara en tvåa 😀

24 thoughts on “Hjälp mig välja

  1. Hej!
    Nr 3, dessa ser ut att vara gå ”lite snett uppåt” vilket ger ett lite mindre ”tungt” uttryck (haha, hoppas du fattar nåt av mitt försök till förklaring/motivering…)

  2. Nr 2 eller nr 3. Håller med Ulrika (jag förstod iaf den motiveringen!). Det enda jag har att invända som jag tycker nr2 är bättre med är (men jag vet inte om det bara beror på bilden) att nr3 är lite långt ner så glasögonbågen kommer liksom ivägen för ögat (förstår du?:)). På nr 2 syns hela ögat bättre. Men det kan som sagt bero på bilden. Vilka lutar det åt? Vilka tycker Johan (som kan se dem IRL)?

  3. Tvåan gillar jag mest tror jag. Trean är ju bra att ni valt då jag får den på köpet om jag redan har en för samma pris 😉 (jag fattade precis Ulrika 😀 ). Anledningen till att de ser ut att sitta så långt ner är att jag i ivern att visa er inte tryckte till så de satt bättre på näsan. Jag tyckte först två och fem…men nu får ni mig att fundera på trean också 😀

    Johan får se mig imorgon kväll då han kommer hem från en tur till Kristinehamn.

  4. Jag tycker trean 🙂 Tvåan va också fina men jag gillar att trean har lite tunnare bågar. Femman gillar jag iof också ;).
    Viktigaste är ju såklart att DU trivs i dem, du får gå runt lite hemma och slänga en blick i spegeln då och då så att du ser dem i lite olika vinklar.
    Hoppas du blir nöjd med ditt val!

  5. Om du ska ha två par så skulle jag komplettera 3an med 2an, eftersom de är det par som är mest olikt, så att du verkligen får något att byta mellan.
    Måste tillägga att du är jäkligt modig som lägger ut bilder på dig själv i alla dessa glasögonvarianter – och smart! Jag hade fegat ur halvvägs…

  6. Nr 3 var fina på dig! eller finast =) hihi! Vill du haka på till klubben någon dag igen? jag och troja avr upp i förrgår och lekte av oss lite!

  7. Jag håller med tidigare, tvåan eller trean. Trean är mera neutral än tvåan så jag håller på den.
    Lycka till med valet.

Kommentera

