Helg

Ja så var det helg igen, den här veckan har gått fort! Nästa vecka lär gå lika fort för det är mycket att göra på jobbet nu, men så kul så 😀 .

Johan har åkt till Kristinehamn i helgen, kommer hem på tisdag igen med hans mamma. Han har semester nästa vecka så det passade ju bra. Då har jag någon som tar hundarna också så kan jag jobba utan att behöva tänka på dem, skönt!

Igår hade jag Sandra på besök med kelpien Troja. Vi åt mat och drack vin, medan hundarna busade…eller ja, Mira busade inte, sånt tjams 😉 . Det straffar sig dock med för mycket aktivitet, Johan hade med Kiwi på berget igår kväll och sen hade jag med henne och mötte upp Sandra. Då märkte jag att det gick lite segt men glömde det snabbt och tog med henne då jag följde henne en bit på vägen hem senare på kvällen. Jag gick ner till trafikljusen och det innebär att jag har en lång och seg backe upp sen. Kiwi gick i passgång bakom mig i kopplets längd och försökte två gånger gå upp i trav och gå på men slutade efter ca tio steg och stannade upp för att sedan gå långsamt i passgång igen. Det är då fan att jag har backar överallt, det är det som är negativt med att bo här, det är inte platt någonstans. Hon har inte pipit på snart två veckor om inte mer men imorse då jag lämnade Johan vid bussen så pep hon då hon sträckte ut bakbenen. Så det är vila idag som gäller.

Hon var på massage i torsdags och då fick hon en värmekudde med gele i. Den kommer bli användbar och hon ligger just nu med den på ryggslutet, hon accepterar den helt men jag får säga att hon ska ligga där hon ligger i början men nu sover hon med den på ryggen. Den är nog skön tror jag. När det blir kallt kommer den till nytta, förutom täcket som hon har efter turer så kan den vara bra efter långpromenader tror jag.

Jag har funderat på om Glucosamin kanske kan hjälpa. Hon har ju i och för sig ont i musklerna men om det stämmer att det är något med ryggen så kanske det kan hjälpa ändå. Vad tror ni?

4 thoughts on “Helg

  1. Hej Tack för i går =) Jag är Yberseg på att svara på sms haha , glömde bort det och nu är det lite sent! Men hoppas Kiwi känner sig bättre någon dag så kan vi ta en promenad! Den där värmekudden kommer nog hjälpa, åtminstonde för stunden! Vi hörs snart!

  2. Hejsan!
    Måste erkänna att jag är lite dåligt uppdaterad med Kiwis rygg mm.
    Men värmekudden verkar ju toppen!!

    Glukosamin är toppenbra mot ledproblem!
    Finns två stycken sorter som man verkligen har undersökt och testat. Cosequin är ett av dem. Kan vara värt att testa, sen kan man ju prova något billigare om man vill.

    Är det därimot någon märgsjukdom i ryggen så hjälper inte glykosamin. Men det förebygger ju att det ska bli något med lederna också.

    Hoppas allt är bra med er annars!!

    Kramar

    • Jag har pratat med en om det och om det är det problemet vi misstänker så hjälper det inte. Är det musklerna det är fel på så hjälper det inte heller. Tyvärr. Nikita gick på det du nämner så jag har redan tänkt på det, hoppades rent ut av men det är för dyrt för att ge om det inte hjälper för henne…

Kommentera

