Bättringsväg

Det vände igår. Hon fick lite kokt kyckling på eftermiddagen och hon tigger och är tokig i mat 😀 . Trodde inte att jag skulle vara nöjd då hon tjuter då man gör mat till henne 😀 , det är tecken på att hon är rejält hungrig. Hon bajsar med form nu, inte fast men det har lite form. I natt fick jag också sova hela natten, underbart!

I går fick hon följa med på fika, trött var hon men hon ville med och gick faktiskt lite före mig i kopplet också. Idag har hon fått två korta skogsrundor och får alltså lite, lite mat igen.

Jag pratade med veterinären igår och blodprovet var negativt, vilket jag misstänkte. Jag sa då att jag inte vill ge henne smärtstillande något mer, när jag inte har någon diagnos. Får jag en diagnos eller att hon blir mycket sämre så givetvis men så länge som jag inte tränar agility så verkar hon ju fungera så jag ger upp det och tränar som vanligt annars. Metacam kommer inte på fråga något mer i alla fall oavsett hur ont hon får. Jag har varit med om hundar som har haft diarré men detta var otäckt, en hund som inte tittade efter mig ens en gång och inte ville ha kyckling, inte orkade gå, som sket blod och som var på väg att bli uttorkad…tyckte så synd om henne.

Imorgon är sista dagen i Bengtsfors, jag ska upp till mamma och säga hej då till moster och hennes man och barnbarn. På fredag kväll kommer Mira (jag saknar henne så det ska bli skönt att få se henne igen) och på lördag åker jag tidigt upp till Kil och hämtar upp Johan (som jag också saknar 😉 ) och sen sticker vi vidare hem och hämtar upp katten i Sundsvall. Sen är vi äntligen hemma igen 😀 !

6 thoughts on “Bättringsväg

  1. Jag har Hills I/D foder hemma, finns på burk och torrfoder. Det kan man ge dåliga magar, vilket ska vara bättre är risavkok, kokt kyckling mm eftersom det innehåller alla vitaminer de behöver. Skönt om det har vänt i alla fall. Men visst blir man frustrerad när man inte vet orsaken. Min gamla Chibby går konstant på I/D foder samt en halv tablett varannan dag av något receptbelagd medicin. Glömmer jag medicinen kan jag räkna med en sömnfri natt.

  2. Skönt att hon är på bättringsvägen! Jag kanske kan titta förbi på vägen ner till Uppsala i slutet av augusti om du vill, så kan jag se om jag hittar ngt speciellt. Kram

Kommentera

