Ska det inte sluta snart!!!

Jag är så trött, bokstavligt talat. Sen natten till lördag har jag inte fått sovit en hel natt. Jag som inte har barn är ju van vid att sova hela nätterna och är så jäkla trött nu, senast i natt var det upp klockan 2, 3, 4 på natten. Jag vaknar av Kiwi som piper och vill ut och bajsa. Hon är så dålig i magen och i natt har det varit rinnande. Stackars tösen har svårt att sätta sig, utan vankar runt och sätter sig flera gånger innan hon ”kommer till skott”. Hon är hängig och spyr också, jag trodde det var Metacam som var boven men nu tror jag inte det, magsjukan kanske. Har inte gett henne Metacam idag, vill inte det då hon är dålig i magen. Eftersom jag, tillsammans med Tina och Pia var ute på tur idag så var Kiwi hos mamma. Hon berättade att allt ris hon försökte ge henne kom upp igen och hon brydde sig inte ens om att gå ut i köket då mamma lagade mat. Jag åkte in till veterinären för att skaffa Pro-Kolin + som ska vara bra mot lösa magar. Det är nytt och ska fungera lika bra som Canikur. Jag har även köpt kycklingfile och jasminris som hon ska få då och då, en matsked per gång enligt rekommendationer från veterinärstationen. På det får hon vatten för hon är lite i riskzonen för att bli uttorkad.

Hon kunde behålla matskeden med mat och har fått en dos Pro-Kolin. Fabbe, Tinas hund har inte blivit sjuk så vi får hoppas att Kiwi blir bra och Fabbe inte smittas. Mira är hos Pia och ska inte träffa Kiwi förrän fredag kväll, så kanske hon inte heller blir smittad. Nu ligger Kiwi under sängen och sover…kan det inte vara nog nu!

8 thoughts on “Ska det inte sluta snart!!!

  1. Stackarn… Inte lätt att vara sjuk, och inte lätt att vara matte heller =/ Hoppas ni både får lite ro snart och kan sova…

    (Fast det kan ju vara så att det är metacamen ändå, Åskar tålde inte rimadylen och var dålig i en vecka tills vi fick byta till zubrin… )

    Hur som helst så hoppas jag att Kiwi kryar på sig 🙂

  2. Pro-Kolin är super! Ombra fick det efter att magen kraschade när hon fick bukspottsinflammation, och det hjälpte jättemycket. Lite dyrt kan jag tycka, men det är värt det!

  3. Nämen stackars Kiwi! Klokt av dig att sluta med metacam i allafall även om grundorsaken är något annat. Hoppas hon kryar på sig!

  4. Ursh vad ledsen man blir och jag förstår att du känner dig uppgiven och sliten just nu . När ska det bli ordning på lilla Kiwitjejen …

    Krya på dig Kiwi och hoppas inte dom andra blir smittade *KRAM*

Kommentera

