Miras födelsedag

var ju den 17, alltså på fredagen inte på torsdagen. Tänk, ändå pratade jag med Beate (kennel njarga som har Vide, hennes pappa) tidigare under veckan om just hennes födelsedag. Man är inte helt ok med dagarna då man har semester helt klart. Men det var tur att det var på fredagen för nu fick hon en ganska bra födelsedag tror jag. Vi började dagen med att gå ut i skogen och plocka blåbär, jag från hand till burk och hundarna från tand till mage 😉 . De hittade naturligtsvis de bästa ställena så det blev till att jaga hund 😀 . De tyckte i alla fall att det var supermysigt att jaga blåbär, båda hundarna kunde vara lösa (som tur var, inte kul att trassla in sig i blåbärssnåret med två hundar) och gick efter mig för att hitta nästa smakrika ställe 🙂 . Det var tänkt att det skulle bli en blåbärspaj, men det blev dessa i stället:

De blev riktigt goda. När Johan kom hem övertalade jag honom till att åka till Klubbsjön med smörgås och kaka för att bada och fika lite.

Jag och Mira badade, medan de andra två badkrukorna väntade på land 😉 .

Det blev en underbar kväll och en ganska bra födelsedag för Mira också tror jag 🙂 . Kvällen avslutades med drinkar för hundarna i form av fil 😀 .

😀

Lördagen spenderades i Skuleskogen. Jag vill ju gå så mycket normalt som möjligt med Kiwi nu innan torsdagen för att se hur hon klarar det. Hon har varit i vila eller medicinerats och hållits borta från allt roligt nu ett tag så nu vill jag se hur hon egentligen mår. Vi var borta hela dagen i Skuleskogen och njöt verkligen, det var nog nästan lika bra som fjällturen i juni. Kiwi var glad i hågen och busade till och med lite med Mira 🙂 . Backarna som var långa och sega var jobbiga, då gick hon i passgång bakom mig. Men var det brant så hon kunde ta det i etapper gick det mycket bättre. Tur var väl det för Johan kom på en ”smart” väg att gå som inte skulle vara så mycket längre än om vi gick raka vägen fram och tillbaka….jojo 😉 . 1,5 mil blev det i stället för 8-10 km. Stupbrant vissa partier, knaskarl! Vi var gott sega när vi kom hem, men jag tror hundarna tyckte det var värt det, vi tyckte det garanterat. Kiwi klarade allt jättebra förutom backarna då och det är jag så glad för så det nästan inte går att beskriva. Detta innebär att om vi håller henne borta från agility ( 😦 ) och inte låter henne hoppa in i bilen (vilket hon ändå vägrar att göra trots lock med godis 😦 ) så fungerar hon än så länge (ta förbannat hårt i trä!) i vår vardag.

Mus, här? Säger ni det så 😀 .

Så kul att se dem leka, även om Kiwi bröt efter ett tag. Sen om det var på grund av att hon inte kunde eller att annat lockade ska vi låta vara osagt.

Ibland har man inte så bra koll när man vill nosa i vattnet 😉 .

De strosade runt tillsammans medan vi satt och njöt.

Hon blir trött fortare än Mira och lägger sig ofta och vilar då vi varit ute ett tag, sötnosen!

Fin-fin utsikt på berget 🙂 .

Vi skulle egentligen på Harry Potter på kvällen, men efter att ha varit ute mellan 09.30 0ch 18.30  (en timmas bilfärd dit och en hem) och bion började klockan 21 så var det inte så aktuellt. Det hade inte varit så kul att stressa in i duschen och slänga i sig maten för att gå på bio så det får bli till veckan i stället. Nu satt vi som sega råttor i soffan och åt räkor och drack vin i stället. Helt nöjda med vår dag.

7 thoughts on “Miras födelsedag

  1. Jag håller förbannat hårt i trä. 😉 Jag är också nöjd med det.
    Skrattade åt vattenbilden med. Man vet aldrig vad som kan hända när man nosar i vattenbrynet. 😀
    Kram

  2. Skönt att det ändå gick så pass bra för Kiwi under er långa promenad. Jag ska också hålla hårt i trä! 🙂 Väldigt många fina bilder bjuder du på också, det ser så härligt ut!

  3. ibland blir man hel yr på dagarna! men då får hon ett grattis igen från oss =) =) GRATTIS MIRA…

    Så härliga bilder !
    När jag ser dig och Mira simma tillsammans så kommer jag att tänka på när vi var i lilla edet, då vi badade med undarna, så härligt det var efter den varma utställningsdagen..

    Kiwi är så söt när hon sticker ner huvudet i vattnet =)

Kommentera

