Skleros

Som Vendela så smart sa så var det ju skleros och inte skoleos, men orden är lika eller hur 😉 . Tack alla som bryr sig!

Hämtade pappret idag:

Höftleder: Mycket lindrig inkongruens, ingen artros. Inkongruens betyder enligt nätet bristande överensstämmelse viket då måste innebära att det är därför som hon har A officiellt men A-B om man frågar en veterinär.

Ländrygg: Mindre skleros i ändplattan S1 och något diffus utlinjering av facettleder L7S1. Kan tyda på ett problem i detta område, men man kan inte dra så många slutsatser av så lindriga förändringar på en röntgenbild.

Jag ska försöka att göra som Vendela säger och inte lita för mycket på bilderna, men attans vad svårt det är att inte tänka på det och gräva ner sig mer i det.

Kiwi hoppar ju inte in i bilen och nu har hon under två dagar (den ena med medicin och idag utan) vägrat hoppa ut ur bilen också. Jag försöker locka och hon går ut och tittar ner och glider lite men stannar upp och går in igen. Jag tror fortfarande att det är ganska lindrigt på Kiwi än så länge, men vi är rätt så aktiva och då kan det ju kännas ändå. Jag ”vägrar” bli mindre aktiv, mycket på grund av att Kiwi helt enkelt inte vill något annat än att gå långt och länge. Jag tänker lite, hellre ett roligt kort liv än ett långt och tråkigt. MEN, nu tar jag ut något i förskott över bilderna som jag just precis lovade Vendela att jag inte skulle…sorry 😉 .

Jag ser fram emot nästa torsdag, det är nog mycket lättare för en veterinär att känna om hon på samma gång har röntgenresultat. Även att det känns som om jag kommer till bättre veterinärer där nere.

Jag ska komma ihåg att fråga om kanske glukosamin kan hjälpa henne, Nikita gick på det på grund av artros och det fungerade, det kanske fungerar här med.

Inger Johanne: Jag ska prata med veterinären om detta, men utan dennes godkännande kommer jag inte göra något. Men så skönt att Joika blev bra! Om det bara hade varit bäckenet kanske jag hade varit mer positiv men med detta också så vågar jag inte bara sådär. Men tack så mycket för tipset!

7 thoughts on “Skleros

  1. Vi är nog rätt duktiga på att ta ut saker och ting i förskott. 😦 Dåliga saker då givetvis. 😉 Nu tar vi en dag i taget med våra vovvar.
    Tror jag ska börja med lite nosövningar med för här är ett krull som håller på att gå i taket.
    Kram

  2. Jag förstår mycker väl att du tittar på bilderna och funderar men för både din och Kiwi´w skull försök att ta dagen som den kommer. En ramp, av något slag kanske kunde vara något så hon självständigt kan ta sig i och ur bilen?

  3. Ehm, anledningen till att jag kommenterade det andra inlägget så sent och nu detta beror på att jag följer din blogg genom bloglovin och då kommer allt i ordning.. Ifall du nu skulle undra eftersom jag kommentera på det andra inlägget.
    Men nu står man utan diagnos igen alltså?
    Hoppas det ordnar sig.

Kommentera

