Semester

Igår var min sista arbetsdag på tre veckor – underbart! Vi (vår ”avdelning”) ska byta hus på jobbet och jag spenderade gårdagen med att först jobba med bilder från biotopkarteringen och på eftermiddagen packa ner datorn och flytta det sista till det nya kontoret. Sen fanns det inte så mycket kvar att göra annat än att ta flexdag idag, inte mig emot 😉 . Jag kunde ju ha gått ner någon timma för att packa upp allt….neeeee 😉 .

Igår klockan 15 lämnade jag jobbet och åkte för att handla, väl hemma igen storstädade jag och sen när Johan kom hem tog vi hundarna på en två timmar lång promenad i ösregn. Jag testade mitt nya Lundhags överdragskläder (har kostat över 4000, jag köpte det för 1200=fynd), inte riktiga regnkläder men jag blev bara pyttelite blöt på axlarna. Vi satt gott och slappade i soffan på kvällen kan jag ju säga 😀 .

Jag är lite förtjust i att gå ut i regn. Idag ställde jag klockan till 07.00 (ja, jag är knasig) för att hinna gå en rejäl tur med hundarna innan jag skulle ner och klippa mig. Det ösregnar idag med så det blev stövlar och regnkläder på. Jag stoppade ner lite uppletandesaker också för att kunna träna lite. Kiwi får gå som hon brukar, nu går hon på smärtstillande och lite jogging i skogen gör  varken till eller från när man inte vet vad det är för fel…tycker jag i alla fall. Jag kan inte vänta i 100 år för ett eventuellt resultat, hon måste få leva under tiden. I alla fall, upp på berget med två lite motsträviga hundar 😉 . Uppletandet gick åt skogen, men vi hade kul i alla fall, förutom att Kiwi fick sig en time out då hon avbröt sitt letande för att äta älgskit. Urk! På stigen som leder upp till toppen (och ner till där vi bor 😉 )bildas det en bäck då det regnar. Jag blir som barn på nytt då jag har stövlar och regnkläder på mig och uppgiften att bereda väg för vattnet och ta bort barr och skjutsa på det lite då det stod stilla tog jag gärna på mig. Hundarna tyckte det var så lagom roligt med en matte som skvätte vatten hit och dit och hoppade i pölarna 😀 . Men jag hade skitkul! Vi kom hem, blöta (hade andra, så kallade regnkläder på mig nu) men nöjda och jag kunde efter frukost och dusch åka ner för att klippa av mig lite hår. Varför jag skriver allt detta vet jag inte men det är väl så med bloggar, man ska skriva om allt och inget 😀 . Oh, jag hämtade även två tavlor som vi beställt från extrafilm. Det är två stora tavlor med motiv från fjällen, det blev jättebra så nu har vi äntligen något att fylla upp väggen med i köket. Den har gapat tomt länge nu. Det kommer två mindre tavlor om någon dag också, man får passa på då det är 2 för 1.

Jag har planerat lite under semestern. Jag ska försöka mig på att åka till antingen Viksjö eller Skuleskogen för att rida på islandshästar i fin natur och så ska jag försöka åka till någon loppis. Det första måste jag bara lyckas med och det andra är inte så svårt då de finns överallt. På måndag ska jag åka ner till Birsta och gå på bland annat IKEA och detta bara för att jag kan 😀 , är inte helt van med körkort än fast det är tre år sedan snart hihi.

Jag kom precis tillbaka från badrummet och har nu nästan svart hår…men bra blev det 😀 .

Imorgon ska regnet sluta falla säger de, vi får väl se.

Kommentera

