Röntgen

Igår var det en varm dag, att jobba inne på ett svalt kontor och sen komma ut i värmen var som en chock. Stackars Johan som fick gå och hämta bilen vid verkstaden vid lunch. Jag tog den halv två och hämtade Kiwi för att åka till veterinären. Väl där skeppades vi in i röntgenrummet, utan fönster och bara en fläkt som surrade…tack vare den var det uthärdligt. Så hämtades vi in i ett annat rum (kunde jag inte fått vänta i väntrummet hela tiden) där Kiwi fick sin spruta och munkorg, tydligen något alla får då de kan hugga till fast de sover. Jag gillade det inte och självklart hände det inget då hon sov förutom att hon drömde lite. Så tillbaks till röntgenrummet där fläkten nu stängdes av för att kunna röntga. På med de där lätta svala skydden 😉 och så satte vi igång. Puh, det var varmt! Bilder togs på rygg, båda knäna och höfterna. Men icke sa nicke, det syntes ingenting. Allt såg så bra ut så…suck. Så nu är bilderna skickade till SKK så de veterinärerna kan kolla lite mer på dem. Så får vi se om de ser något. Jag har dock bestämt mig att jag inte kommer åka till Strömsholm med henne så som hon är idag. Jag kan givetvis inte sätta igång med agilityn men kommer efter en kortare viloperiod nu, vi går bara 30 minuter sätta igång henne som vanligt med lek och bus och långa promenader. Så får det gå som det går, visar hon igen att hon har väldigt ont så får jag tänka om men jag vill inte åka ner med henne som hon är nu i alla fall. Fram tills vi får svaret från SKK så kommer hon gå på Metacam, så hjälper kanske det till extra också.

Vi får väl se.

7 thoughts on “Röntgen

  1. Munkorg är ett måste när de sövs på det sättet och röntgas/hanteras….inte roligt med hundar som bits i sömnen. Och inte lider de av det heller, de sover ju.
    Både bra och inte att de inget såg…
    Kram till er!

  2. skönt ändå att veta att det inte är nåt med benen.. då är det kanske i så fall muskulärt, vazy har haft en hel del problem med musklerna, och det kan också göra att de haltar och har ont.. Jag skulle också prova att öka motionen för att se om det blir värre eller inte.. Jag hoppas du listar ut vad det är för nåt!

  3. jobbigt att röntgen inte gav något direkt resultat, och det där med munnkorg behöver du inte grubbla så mycket över, det ser värre ut än vad det är !

    Jag kommer inte riktigt i håg är kiwis armbågar kollade ?

  4. Jobbigt att du inte får svar på varför hon haltar men kanske bra ändå att inget syntes?
    Jag har heller ingen erfarenhet av munkorg vid sövning men det kanske sattes på efter att jag gått därifrån?
    Hoppas, hoppas att hon blir bättre ändå lilla Kiwi!

  5. Klurigt att det såg så bra ut, det är ju bra men samtidigt vore det ju bra att få veta vad det är som är fel. Hoppas också att Kiwi blir bra snart! Kram!

Kommentera

