Båttur

I fredags satt vi och slappade på vår balkong efter en shoppingrunda på stan. Vår bil pajjade på väg hem från semestern, eller ja den går att köra med men hjullagret på vänster framhjul började låta så när vi var i Kramfors så efter vi hade hämtat katten på pensionatet och kommit hem så vill vi inte gärna åka ut igen. Så vi satt alltså där och läste lite turistinformation om Härnösand, vi ville veta vad som hände. Så såg vi lösningen på vårt dilemma, att inte kunna ta oss från lägenheten och ut till havet. En båttur med middag och gott att dricka! Det fanns inte så mycket för mig (givetvis, är van vid det här laget) men bara att få komma ut lite och dricka lite vin och njuta av havet lockade. Turen skulle gå från Härnösand till Höga Kustenbron och tillbaka igen och två platser bokades ute på däck.

Dagen började dock tidigare än så, vi vill ju verkligen njuta av den ljusa tiden så vi ställde klockan till 04.00 (jag vet, totaltknasigt) och tog med Furminatorn och gick ner till strandpromenaden. En härlig morgontur i 14 graders värme och strålande sol – jo solen var uppe och lyste. Åt frukost då vi kom hem och sen la jag mig igen och sov några timmar till. Härligt!

Båtturen började klockan 18 på kvällen och höll på till 22. Vi hade jättekul! Det var en mycket rolig trubadur som spelade och jag åt räkor och kex och bröd och drack vin och cider…och magen höll 🙂 . Känner mig för övrigt helt bra igen. Vi hamnade bredvid ett par från Stockholm och hade mycket trevligt. Johan lyckades välta ut min cider en gång, det var enda incidenten 😉 . Jag var dock snabb och fick bara över armen och räddade kläderna, dessutom var cidern inte god 😉 . Vägen hem gick förbi Mc Donalds, jag hade fått sug på den nya marängswissen….mmmmm den var god 🙂 .

Imorgon är det röntgendags för Kiwi, Johan ska lämna in bilen på morgonen och får gå och hämta den på lunchen så jag kan ta den halv två. Han är snäll min karl 😀 , det är en bit att gå på lunchen och det blir jobbigt i värmen. Jag har bestämt att ryggen ska röntgas och jag antar att det även blir knät och höften. Eventuellt ska de skicka iväg plåtarna till de på SKK för att kolla också. Jag har inte märkt så mycket på fjällturen att hon har ont förutom att hon verkar tycka att långa trappor är jobbiga och det faktum att hon vägrar hoppa in i bilen själv. Jag tog beslutet att strunta i hennes knä under semestern, att gå ändå och hjälpa henne in i bilen och med trappor men annars låta henne stojja. Hon var så lycklig över att få gå igen och det syndes så väl! Även ikväll ska hon få röjja, vi ska träffa en tjej med en svart kelpietik. Jag fotade hennes hund på hundutställningen på klubben för ett tag sedan och nu har vi bestämt att gå en tur klockan 20 ikväll. Jag tänkte först att Kiwi inte skulle få följa med men nu tar jag med henne ändå och hon ska få leka. Så får vi se efter röntgen om det blir total vila igen. Är det så att de inte hittar något kommer jag prova att vila henne igen och göra samma sak, men sen får det vara. Jag kanske är elak men då får hon strutta och vara den hon är och så får jag skita i agilityn helt enkelt. Så tänker jag nu, vi får se imorgon om jag ändrat mig.

2 thoughts on “Båttur

  1. Så skönt att du mår bättre nu! Hoppas det får hålla i sig! Låter som en väldigt trevlig båttur!

    Ska hålla tummarna för att allt går bra hos veterinären och att det inte är nåt större fel på Kiwi.

  2. Vilken helt underbar semster ni måste haft på fjällen! Blir super avis när jag ser bilderna!! Tack för en härlig promenad! Det gör vi om snart!

    Kram Sandra & Troja

Kommentera

