Semester först

Sen ska Kiwi på röntgen. Hon var inne på massage idag och jag talade om att hon hade vänt sig då hon låg ner och pipit till då vänster ben hamnat under henne. Hon som masserar märkte att hennes stelhet och spändhet då hon gick bak mot rumpan inte har minskat utan direkt hon går bak mot rumpan för att massera spänner hon sig. Hon bad även en veterinär känna lite och han sa samma som jag egentligen redan vet, att hon är ovillig och stel när man vill föra hennes ben bakåt. Detta gäller för båda sidorna har jag märkt. Jag trodde det var ovana vid stretchning men det är det tydligen inte. Sitter det i ryggen eller i knät, eller båda? Han hade  i alla fall sagt att röntgen är nästa steg så efter vi har varit på semester så ska hon in, klockan 14 på måndagen den 29 juni.

Jag mår inte bättre, jag hoppas det vänder snart så jag slipper ta fler prover. Jag gjorde misstaget att äta ett äpple idag, jag mådde så illa innan och tänkte att det måste vara för att jag är för hungrig. Hmm, det blev ju inte bättre inte och nu vet jag att äpplen äter man inte då man har magkatarr. Men det gör fortfarande inte ont, jag mår bara så jäkla illa efter jag har ätit och ofta innan och när jag rör mig för fort eller för länge. Det sitter mig upp i halsen, men kall mat går bättre att få ner något än varm så som midsommarmat blir det räkor, lite bröd och lax. Ganska mjukt för magen det med tror jag,- det får vara det för jag vägrar äta fibergröt eller annat sånt på midsommarafton. Det får dock bli saft till och inte cider, jag vägrar även att ta vårt äckliga vatten den dagen 😉 . Men frukt får jag låta bli…suck, persikorna och nektarinerna som är så goda nu 😦 . Banan kan jag dock äta 🙂 . Har gått ner 3 hg på tre dagar… lite till gör inget 😉 men jag vill ju inte gå ner för mycket. Lite får man dock räkna med för jag kan ju inte äta så mycket eller variera så mycket som vanligt.

Snart kommer Johans pappa och jag måste ta upp tvätten och dammsuga innan…Johan får ta resten sen när han kommer.

Ha en riktigt trevlig midsommar, här verkar det bli uppehåll så vi ska åka upp till höga kusten och ut till havet. Planerat är en kort promenad till platsen vi ska vara på och sen slapp 😀 . Johan och hans pappa får gå vart de vill, jag ska läsa och kanske göra ngt kul med hundarna, vad nu det skulle vara när Kiwi är som hon är. Men vi får nog säkert trevligt 🙂 .

Hej då!

9 thoughts on “Semester först

  1. Oj, hoppas att det blir bättre med Kiwi’s ben..
    Hoppas även att din magkatarr går över snart, det är verkligen inte kul att ha.
    Och så kommer mitt tredje ”hoppas”, Hoppas att ni får en riktigt fin midsommar och att magen är snäll mot dig! 🙂

  2. jobbigt det är med magkatarr! jag vet hur det känns.. undvik alla sura grönsaker och frukter (tomater etc..) undvik också lök och stekt mat… sen så är det inte så bra med alkohol och sånt heller.. men det är svårt, så mycket man måste undvika…

  3. Hoppas verkligen att det inte är nåt allvarligt fel med Kiwi! Men är ju skönt att få henne röntgad så man verkligen vet.

    Usch då, din stackare. Trist att du inte mår bra. Hoppas verkligen att du kan få en trevlig midsommar i alla fall!

Kommentera

