Jobbar halvdagar

Jag har bara jobbat till halv tre idag, väntade med att gå då vi blev bjudna på fika av en arbetskamrat som gick hem idag. Hon ska bli mamma 🙂 . Arbetskamraterna, speciellt två av dem är så gulliga mot mig och den ena har rent ut sagt att han tyckte att jag skulle stanna hemma och vila upp mig. Jag har tagit det till mig nästan helt och går bara halvdag imorgon också, till tolv. Klockan 13 åker jag till massören med Kiwi men låter henne vara där själv trots att jag åker dit och så tar jag en lugn promenad med Mira under tiden.

Just nu har jag illamåendekänslor och hade jag inte ont i halsen och tryck över punkten som läkaren pressade på skulle jag inte litat på graviditetstestet. Ska snart lägga mig lite, har dammsugit och OH (!) borstat hundarna med den bästaste sak jag köpt till dem – FURMINATOR! Jag har varit så anti detta, köpa en borste för flera hundra kronor – aldrig! Men denna gången vägrar Kiwi sluta fälla och tanken kom, jag har ju pengar nu… Kollade in tradera och vips så hade jag vunnit en large furminator för 280 kronor. Idag kom den och jag glömde nästan bort hur jag mådde i ivern att prova den. Jäklar säger jag bara! Kiwi är en halv storlek mindre, på 10 minuter. Fyllde nästan en påse med deras päls, eller ja en knytnäve var Qesos 😉 . Han kurrade och kråmade sig under borsten och älskade det hela jättemycket. Hundarna tog det mer med ro, Kiwi tyckte det hela var mycket tidskrävande i hennes schema 😉 .

Nu är Johan och handlar midsommarmat och jag ska bara slappa. Vi har ändrat i semesterplanerna (igen) och eftermidsommar åker vi visserligen till samma ställe som innan men vi tar dagsturer så jag slipper packning.

Tack för alla kommentarer, värmer att höra hur mycket ni bryr er om mig 🙂 .

3 thoughts on “Jobbar halvdagar

  1. Kul att Furminatorn fungerade, tror du det funkar lika bra på lite längre päls (typ Pulvers)? Kanske vore värt att prova, han har just satt igång att släppa underull.

    Hoppas att du blir bättre snart med lite vila, tror nog det är bra att bara jobba halvtid! Skönt med så bra arbetskamrater! 🙂 Krya på dig!

  2. hoppas du mår bættre snart och kul att du gillar furminatorn , hoppas ni får bra midsommarväder , själv ska jag på halkkörning hela dagen och sen bålbränning på kvällen såklart 😉

Kommentera

