Kontorsjobb igen

Tack alla som bryr sig om hur jag mår 🙂 .

Jag ringde sjukvårdsmotagningen på söndag kväll och frågade vad jag skulle göra. Hon sa att hade det inte gått över tills imorgon (måndag) så skulle jag åka in och kolla upp mig. Jag åkte ut i fält fast jag kände mig lite hängig, för det går ju kanske över 😉 . Men det gjorde det inte, jag pustade och tyckte det var jobbigt i skogen. Så idag ringde jag och fick en akuttid (vad det låter). Hamnade hos en underbar läkare på Blåsippan här i Härnösand och han undersökte mig och efter blodprov (som var ok, får svar på vita blodkroppar nästa vecka) som var bra så sa han att jag troligen har magkatarr. Jag trodde det skulle kännas mer. När han tryckte mellan revbenen ömmade det lite men inte hade jag ont inte. Men så är det tydligen, jag är stressad…kommer inte som någon överraskning i och för sig med resor hit och dit, vattenprovtagningar, bottenfaunaprovtagningar, jobba inne, resa igen osv. Så nu är jag inne resten av veckan och nästa vecka blir det en lugn vandring, även i helgen ska det bli lugnt för min del. Jag ska försöka vila.

Kiwi pep igen igår, så nu stressar jag över det med, ska jag bara gå tillbaka i längden på promenader eller ska jag ringa in igen…suck. Hon ska på massage på fredag och jag ska be Johan säga till om det. Då blir det första massagen som hon är ensam på då Johan tar en tur med Mira undertiden…lilla tösen helt ensam 😉 . Men hon är duktig så det ska nog gå bra.

Nehe, tillbaka till arbetet.

8 thoughts on “Kontorsjobb igen

  1. vad jobbigt med magkatarr, jag har också haft det. svårt att stressa ner med vilja. kanske du skulle börja lite på yoga eller nåt sånt? då lär man ju sig tekniker för att stressa ner… jag vet verkligen hur det känns med att va stressad över att hunden mår dåligt.. jag är just i samma situation…. hoppas ni båda blir bättre snart! (Har du förresten röntgat tassen? jag kommer inte ihåg…)

  2. Ajaj, hoppas du kryar på dig!

    Nä, han är ingen liten bjässe, uppenbarligen.. Fast jag har aldrig tänkt på honom som stor, men jag ska testa ditt tips någon dag och se vad jag får fram för höjd då 🙂 Är inte medlem i någon bhk än, har svårt att bestämma mig för vilken jag ska gå med i 😛 (det finns ju 2 i uddevalla)

    Jajjamän, det är Gudrun som har Tan Freya med Whyallas kennel 🙂 Eftersom regnet öste ner och det blåste så pratade vi bara en kort stund innan det var dags att gå in i ringen. Men hon verkade väldigt trevlig 🙂

  3. Usch, det var inget roligt att läsa ditt inlägg.. 😦 Känns trist både å dina och Kiwis vägnar. Vad skönt och välbehövligt det kommer bli för dig med semester nu!
    KRAM och må väl från mig och Gaia

  4. Varva ner innombords ! Lättare sagt än gjort kanske med allt jobbande och jag förstår din oro mht Kiwi för visst är det jobbigt när man känner att hoppet åker berg och dal bana

    Ta som någon sa en dag i taget KRAM

Kommentera

