Grillning

Igår tog jag och Johan en dag på stan, jättetrevligt och det var ett tag sedan vi gjorde något tillsammans så det behövdes. Jag handlade en bikini, kom på att jag inte äger någon och även om det troligen inte blir mer än dopp hemma hos min syster så vill man kanske ha en. Sen blev det en babyfilt och två mössor till en vän som ska få en liten en, va små mössorna är! Vi gick även in i en inredningsbutik, samma butik vi köpte köksbordet i och där hittade vi drinkmix hahaha logiskt va? Då var vi ju tvugna att gå till systemet också, få se när vi ska kunna smaka bara vi som alltid kör runt på helgerna.

När vi kom hem från stan var jag helt slut. Jag vet inte vad det är med mig, jag känner mig helt matt och vill bara sova. Igår sov vi till nio, gick ut med hundarna och sen ner till stan. Kom hem igen strax innan två och jag orkade knappt gå hem från stan (3km) och gick direkt och la mig och sov en timma. Johan fixade under tiden grillmat och allt där till och sen for vi upp till höga kusten. Det tog ett tag men nu har jag vant mig med skyltningen här uppe:

Vi åkte ut till ett underbart ställe som inte alls var långt från bilen, så det var perfekt för tjockkiwi. Kiwi kallas numera det för hon har gått upp i vikt och det blev inte bättre av att hon öppnade (!) min rygsäck igår och hittade ett nästan helt paket med digestivekex. Men det var en parantes. Vi satte direkt upp grillen och eftersom vi var sena med att komma på detta var vi tvugna att ta med ett helt paket med karre, en för mycket skulle det visa sig 😉 men så är det då man inte planerar.

Kiwi tyckte inte kex räckte utan ville även smaka lite riktig mat 😀 .

Det blåste ljumt och var precis lagom varmt, vi njöt. När vi satt och myste i slutet så dök det upp en storlom som var ute och fiskade. De är så fina!

När det äntligen var dags att äta maten visade Kiwi tydligt att hon ville smaka av det goda

eller vad tycker ni om dregelsträngen, jag missade ändå det stora fallet med kameran 😉

Men hon fick vackert gå och lägga sig 😉 .

Lite fler bilder:

Var är vi?

Puss på dig!

Så här fin blir man då man druckit vatten 🙂

Ska vi träna matte?

Efter maten fick jag så jäkla ont magen så jag trodde jag skulle gå åt. Hela kvällen var jag seg och hade ont. Gick och la oss vid halv elva och vaknad igen vid tio…eller ja, jag vaknade vid sju och stängde fönstret eftersom det regnade in. Johan är pigg och jag kan lika gärna gå och lägga mig igen. Jag åkte i alla fall ut till klubben för avslutning på agilityn (vi sket i att åka till fallets dag då vi hade ett utanför 😉 ) men väl där kom vi fram till att med ösregn, blåst och krig i fjärran (hemvärnet hade väl övning) så var det inte den ultimata avslutningen. Vi beslöt att skjuta på det till augusti, känns jättebra för nu hinner kanske jag träna! Jag tog ut Kiwi och lekte lite med henne och något som är kul att se är att regn inte bekommer henne det minsta. Sa ligg och smack så låg hon där 😀 . Det är första hunden jag har haft som gjort det innan de var blöta på magen 😀 . Hon ville inte in i bilen igen men jag hade fått nog av regnet. Åkte och handlade och nu sitter jag här, helt matt igen…Var på undersökning för en månad (vi får sånt på jobbet en gång per år) sedan och jag hade låg halt av vita blodkroppar…nu spökar det i min hjärna. Men jag avvaktar, det är ju inte mer än att jag kan vara ute i skogen och biotopkartera så vi får se vad som händer under veckan.

Måndag till onsdag är jag ute i fält, snälla håll tummarna för att det inte regnar. På torsdag ska jag jobba kortdag hoppas jag på och ska sedan åka till massage med Kiwi. Sen är det en veckas SEMESTER 🙂 och då ska vi till Jämtland och vandra .

Ha en trevlig söndag.

7 thoughts on “Grillning

  1. Din trötthet borde du kolla upp, verkar inte bra. Eller också sympatiserar din kropp med Kiwi som måste ta det lite lugnt 🙂 TjockKiwi, låter taskigt hihi, det blir bättre sen

  2. Många fina bilder! Hoppas att det går över så du slipper ha ont i magen och vara så trött. Tycker nog också att du borde kolla upp det om det fortsätter såhär.

  3. Vilka fina bilder! Det är fint på höga kusten fast klimatet där är alldeles för kallt för den frusne;)
    Hoppas både din mage och resten av dig piggar på sig och givetvis hålls tummar för uppehållsväder!

Kommentera

