Helg

Det var en trevlig sammankomst förra helgen, lite snack på en filt vilket påminde mig att jag börjar bli gammal för AJ va ont det gjorde då man reste sig upp 😉 . Det var väldigt roligt att höra om vad alla gör och det var flera som hade barn. Vi avslutade med en middag på Rosellmagasinet, det var väl det sämsta under kvällen. Medioker mat (kunde väl smakat något tycker jag), dålig service…eller katastrofal skulle jag vilja säga. Det tog 1 timma innan vi fick maten och när hon kom för att hämta tallrikarna skulle vi beställa efterrätt och hon skulle återkomma efter att hon lämnat in tallrikarna..vilket hon inte gjorde, hon hade glömt bort (!). Va? Vi betalade sedan vid disken var för sig för vi orkade inte ens tänka på hur lång tid det skulle ta att få notan 😉 .

Det var en lång resa och arbetet ute i fält gör inte så man längtar bort precis. Jag vill bara vara hemma och vet att det inte kommer bli så förrän v. 27.

Kiwis träning går det sådär med. Vi går inte framåt nu och jag ska nog låta Johan bygga en fast anordning så vi kan träna utan att det går att välta krukorna…vi får se.

Jag är lite trött nu så detta kommer inte bli långt. Johan kommer hem snart och han har med sig en present till mig säger han 🙂 .  Ikväll blir det mys i soffan och imorgon ska det regna så då vet jag inte vad vi ska göra, jag har ett ärende på stan men annars inget. Det är en skabbräv på vårt berg så några turer där blir det inte. Kiwi är föresten uppe i 45 minuters – 1 timmas promenad i varierad terräng nu. Inget skrik än…*håller tummarna* men fasen va tråkigt det är att inte kunna träna ordentligt. Tänkte åka ut till klubben nästa helg och busa lite med hopphinder utan själva bommen.

Agilitykursen är slut för min del, känns lite snopet för det var en gång kvar. Jag missade förra på grund av främat och kände mig så laddad för denna gången även om jag inte kunde träna med Kiwi. Men så fick jag ett mail där det står att kursen flyttas till söndagen på grund av dubbelbokning. Detta är inte första gången det händer, men förra bytte man bara plats på träningen på och inte dag så tätt inpå. Jag och Johan hade redan planerat in att åka till Viksjö och se på vattenfallet och uppleva fallets dag och även om detta kanske inte är någon större hit jämfört med agilityträningen för min del så var det så länge sedan vi gjorde något ihop så jag kan bara inte säga nej till att åka med…känns jäkligt trist, både att jag inte kan men även att det ska vara sånt slarv med bokningar. Lite koll får man väl ha?

Nästa år ska jag nog åka till någon annan och ta en helg med agility, eller kanske ett läger…hmmm. Hos någon i Örebro kanske….Hoppas hon har kurs till våren/sommaren, eller varför inte denna hösten 🙂 .

Det blev visst långt 😀 .

Ha en underbar helg!

One thought on “Helg

  1. Vad bra att sammankomsten var trevlig, dock trist med maten.. Har varit med om en liknande grej, resturangen hade superbra rykte och skulle vara riktigt bra.. Men de var både otrevliga, sega, och maten trist. Men sånt är livet.

    Trist att du missa agilityn. Man tycker ju att de borde ha koll och boka om tidigare. Hoppas ni hade trevligt vid fallet iaf 🙂

    Ha en bra helg 🙂

Kommentera

