Ut och resa igen

Det har verkligen inte gått framåt med luktdiskrimineringen, Kiwi verkar ha tappat all förståelse och skriker och slarvar och har även börjat välta krukorna då hon inte får belöningen. Det roliga i det hela är att hon erbjuder en snurr ibland i stället för att lukta på alla krukorna – ALLTID efter hon har gjort den så luktar hon på alla och får belöningen 😀 . Undrar varför hon gör så. Mira däremot har fattat verkar det som, jag fick sätta tre krukor i en triangel helt nära till Kiwi och provade med Mira och hon fattade direkt så jag kunde även sätta dem på rad och hon duttade. Vi får väl se vem som blir kantarellhund 😉 . Men jag ger inte upp, har inte haft tid att träna så mycket i helgen (eftersom jag inte var hemma 😉 ) och jag kan ju inte ge henne så mycket godis som jag vill, hon får bara sin mat och en dl räcker inte långt när man klickertränar och hunden gör rätt (fast just nu inte går framåt 😉 ). Men jag ger inte upp 😀 . Funderar på om jag ska skippa att öka från tre och i stället koncentrera mig på att hon ska göra dessa bra och sen lägga under te. Vad säger ni?

Apropå te föresten. Jag är absolut ingen tedrickare, det smakar som blaskig saft som man värmer och jag har alltid sagt att jag lika gärna kan dricka vatten. Men så köpte jag ju te på båten hem från Gotland, Kalkstensdrömmar heter det och idag när två arbetskamrater kom hem på fika efter att vi jobbat ihop hela dagen ( 😀 ) så smakade jag på detta te. Det var riktigt gott! Äntligen kan jag dricka något annat än saft och choklad och kan även jag sitta och mysa med en kopp te (det ser så mysigt ut 🙂 ) . Det går att beställa så det får bli så. Ska även smaka på Gotländsk sommarblandning i helgen hos min syster. Ja, jag ska ut och resa igen. Det är tydligen 10 år sedan jag gick ur gymnasiet och vi är fem av 9 som ska träffas tillsammans med en av lärarna vi hade. Vi ska spela kubb och gå tipspromenad och sen äta en god bit mat på en jättemysig restaurang vid vattnet som heter Rosellmagasinet. Jag har inte varit där så det ska bli spännande 🙂 . Det ska bli jättekul att träffa mina syskonbarn, jag saknar dem jättemycket! Jag har presenter till dem från Gotland, var sin nappklubba från godisbutiken (som jag gissar är samma butik som pippi handlade i, ni vet väl att pippis stadsscener och tagningarna vid huset spelades in på Gotland -?) och en leksak där man skjuter upp en boll i luften och ska fånga den igen med tratten. Vi får väl se om det går hem.

10 thoughts on “Ut och resa igen

  1. Jo, jag tror att du frågat det någon gång.. Men det var nog lääänge sen så det räknas inte kan vi säga.. haha.. 😛 Hat-Trick kommer från Whyalla’s kennel som ligger strax utanför Arvika.

    Jag får väl prova tunga om jag hittar det, jag tycker det är liite jobbigt faktiskt. För Hat-Trick är inte alls förtjust i varken godis eller mat, och ärligt talat det är ändå smidigast att belöna med det och inte lek. Men jag får väl börja ändra mig. För ännu har jag inte hittat något godis ”som han skulle göra allt för”.

    Te som är så gott 😉 Jag tycker bäst om grönt te, det känns lite lättare än det svarta enligt mig. Men det är ju bra att du tillslut har hittat en tesort som passar dig 🙂

    Hoppas du får kul på klassåterträffen 🙂

  2. Trist att det inte går framåt med luktdiskrimineringen, men det kommer säkert att släppa så småningom.

    Hoppas du får det trevligt på återträffen! 🙂

    • Kul att du läser och tycker om den. Men du måste ha ett tråkigt liv då du letar upp bilder och medvetet förstör dem, när du vet att jag inte uppskattar det. Det är ju inte första gången du gör detta och jag trodde verkligen att du förstod det jag skrev sist gång. Men du kanske inte är så gammal…

  3. Nu har jag tittat igenom gotlandsbilderna. Jättefina. Väckte lite gamla minnen. 🙂
    Kiwan kanske tyckte att det var så kul att matte äntligen var hemma och tränade med henne igen så det blev för mycket på en gång?
    Välkommen in i Theéts magiska värld. 😉
    Kram

  4. Kul att du hittade ett tee som du gillade, kanske en smak ja ska testa bjuda min kompis på, hon gillar heller egentligen inte tee 🙂

    Roligt med liten reunion, hoppas ni får det trevligt 🙂

  5. Kalkstensdrömmar är en favorit för mig med. Men den är snart slut, måste hitta en ny påse.
    Jag skulle köra med 2 krukor tills hon verkligen fattar.
    Ha så kul på klassträffen.

Kommentera

