Tråkigt

Tack för alla grattishälsningar, både här och på facebook!

Ja det är just det jag har nu! Jag tog Mira på en 8 km tur i morse, men den känns som väldigt länge sedan, härligt väder och fåglar som spelade. Jag vill ut igen men här sitter man, på balkongen och lyssnar på ungar som springer runt och skriker… Kiwi är totalt uttråkad, mina försök till att aktivera henne hjälper föga. Hon behöver springa och hoppa samtidigt som hjärnan arbetar så är det bara. Men vi ger inte upp, ska skära upp lite morotsbitar och träna lite senare. Tur att man i dessa ”bantningstider” har en hund som gör allt även för morotsbitar 😉 . Inte lätt att få ner en hund i vikt då man inte får röra på den. Men på torsdag får hon i alla fall gå i tio minuter WOW! Det kommer kännas som rena långpromenaden för henne, då ska vi ta och hitta ett träd och stoppa godis i det, utanför oss finns det inga annars hade jag stått där nu.

Jag övertalade Johan att ta med sig Mira så hon slapp tristressen idag i alla fall. Han ringde förresten nyss och sa att han har kommit på varför det inte är smart att ta med sig en hund då man är ute och fiskar. Han har tre gånger gått över vattendraget och Mira har försökt gått över, men vänt om då strömmen tar tag i henne. Han har fått gå tillbaka och bärt henne över hahaha, han är dyblöt nu! Låt henne vara kvar på den andra sidan då tyckte jag, men Johan sa att Mira då står och hm, hm, hm:ar på andra sidan, hon gnäller inte den här damen utan hmar 😀 . Hon vill vara där han är och då var det bara för honom att gå tillbaka och bära henne över…alla tre gångerna hahaha! Den kan han gott ha 😉 !

Jag har bakat bullar idag också, snålade dock med kanelen…inte bra, men de får duga.

Undrar om jag ska dammsuga också, nja då ska nog tristessen ha gått långt 😉 .

Kommentera

