Veterinärbesök

Så var det dags för en rapport då. Det blev ingen röntgen, jag tar helt enkelt och litar på veterinären. Hon visade obehag vid böjning men inget extraordinärt. Hon fick också springa efter böjprov och då såg de också att det var något. Men knät sitter där det ska och hon känns fin för övrigt. Lite stel i musklerna bak på frambenet var hon också. Veterinären hade olika alternativ på vad det kunde vara, nerv i kläm i ryggen/länden, blödning i korsbandet/muskeln och det sista pratade hon om diskarna i ryggen men det trodde hon inte. I alla fall så gäller för alla alternativ vila så det är så det får bli, jag har fått en plan och ska vid midsommar börja simträna henne – så det blir till att köpa flytväst 😀 . Även om vi inte fick reda på exakt vad som är felet så känns det ändå skönt på något konstigt vis. Hon var övertygad om att det inte är själva knät som krånglar och det var ju det jag var mest rädd för. Det är ju inte lätt då Kiwi inte haltar eller visar varje gång hon tar i att hon har ont. Så jag kör på att det helt enkelt är en muskel och ser till att hon får vila.

Något som var kul var att Kiwi är tjock 😉 . Jo faktiskt. Jag har misstänkt det och Johan som annars säger att Kiwi är exakt lagom (han tycker hon är supermager då jag tycker hon är perfekt) har även han börjat tycka att hon är lite rund. Det syns inte så mycket dock, men några kilo ner det ska hon. Hon väger 16,2 nu och jag vill ha henne på 14 (Johan kommer dö men veterinären höll med 😉 ). Detta kom efter att hon började jaga och inte kunde vara lös mer, det gör stor skillnad. Nu i och med vilan på detta så ska vi minska en dl per dag, så nu blir det 2 dl mat plus lite träningsgodis för damen så får vi se vad vågen säger om några veckor.

Kiwi fick även massage idag, hon njöt det märktes 🙂 . Det gör henne gott och 200 kronor per månad eller var 5:e vecka är helt ok. Fyndade i matväg också, det var 75% rabatt på Specifik och det fanns en säck för viktkontroll 🙂 , under runt 170 kronor fick jag den för. Nog för att en säck blir ett foderbyte, men det får hon stå ut med…synd att jag nyss köpt mat till henne bara hahaha.

Nu ska jag städa och sen ska jag tvätta, när Johan kommer får han ta över tycker jag 🙂 . Imorgon ska vi till Sundsvall, jag fyller 29 och vi ska gå på stan och jag ska bli bjuden på middag. Bästa födelsedagspresenten har jag redan fått, en dag för tidigt. Klockan halv åtta i morse (ungefär) ringde min syster och sa att Oscar (>3 år) ville säga något. ”Madelen jag saknar dig!!!) sa han direkt han fick luren. Sötnosen! Såklart saknar jag honom och hans syster Emilia också 🙂 . Tydligen hade han suttit på sitt rum och sagt att han saknade ”moster Madelen” så mycket i morse, så de var tvungna att ringa 🙂 .  Berättade detta för en arbetskamrat och så stod vi där båda två med tårar i ögonen hahaha.

Nej, städning var det ja!

7 thoughts on “Veterinärbesök

  1. skönt att ha varit hos veterinären iallafall.. Jag har som sagt haft samma problem.. Och veterinären gjorde ungefär samma koll (detta var inte när hon hade sprickan, utan en annan gång) och kontrollerade alla muskler och kände på höfter knän etc och sa att de satt bra.. Så det var musklerna, och det har ju blivit bättre nu. Det var också då jag fick reda på att hon var över rörlig, så då vet jag att jag inte ska hålla på och stretcha och grejer. Hon får lätt muskel sträckningar etc, men det brukar gå bort med bara nån dags vila för det mesta…

    Ha så kul på din födelsedag! och gratis!!

  2. Det är skönt att gå till veterinären och lägga över ansvaret på dem, på något sätt. Då verkar det som det inte är något allvarligt utan vila som gäller. Fast det kan vara nog så jobbigt med en för övrigt pigg hund. Ha en underbar födelsedag imorgon. 🙂

  3. Skönt att det inte verkar som om det är något jättefel på Kiwis knän. Hoppas att allt blir bra med lite vila! 🙂

    Grattis på födelsedagen också! 😀

  4. Grattis på födelsedagen!!!!
    Hoppas att det reder upp sig med Kiwis ben, det gör det säkert!
    (Tea är lite rund hon också, lite mycket träningsgodis kanske….får nog minska lite på maten vi också)
    Ha det bäst!

  5. billig spesific ! Storm får preformancevarianten nu eftersom han enligt vetten behøver mera fett just nu , ivanliga fall käkar vanliga specificen och den är dyr nog bara den :O

    Hoppas vila hjälper kiwi , ser du på bilderna i min blogg idag så ser du att kilona har flyttat runt lite på storm , han har visserligen samma vikt men mer buk och mindre muskler , snyggmusklerna rinner ju av som smältande smör när dom inte får springa ;-(

    grattis en gång till !!!

Kommentera

