En tur till klubben

Idag var jag ut till klubben efter jobbet. Har kommit fram till att jag fortfarande kan träna Kiwi över hinder, jag lägger ju ”bommen” på marken bara 😀 . Kiwi går lika mycket där som på en kortare promenad och snabbare går det inte så någon större belastning mot en kortare promenad blir det inte. Känns jättekul! Nu kan jag ju försöka komma framåt i min träning samtidigt som Kiwi kan vara med. Det blir alltså hon på kursen ändå men bara på markgrejjer och kanske inte ens allt av det. Mira är inte aktuell av det skälet och det faktum att hon inte är redo, hon blir låg av att det är väsen runt omkring av någon anledning. Jag försöker att inte ställa krav men Kiwis väsen då jag och Mira ska träna är inte bra. Måste ta mig i kragen och åka ut med dem en och en, men asch va tråkigt!

Vi tränade i alla fall tunnel och lite hinderträning och båda hundarna gillade det jättemycket, ja till och med Mira kom igång på slutet 😀 . Jag kunde ta isär hindren lite så det är en liten glipa och Kiwi tar ändå båda och fuskar inte. Dessutom sköt de som bara den en bit därifrån så jag hade agilityträning med skott 😉 .
Det känns ganska bra att ha trötta hundar efter träning trots att man inte har gått en promenad 🙂 . Nu har de fått mat också så nu är de extra nöjda 🙂 .

Kiwi har inte pipit till mer, men jag ser på henne att hon har ont ibland. Hon får inte hoppa in i bilen och gör heller inte antydningar till att vilja det heller utan ser mer beklämd ut när jag tar av henne halsbandet och de ska in i bilen. Idag tänkte hon hoppa in själv och jag sa inget (hann inte) men hon stannade upp och tittade bara på mig. Är det för att hon trodde att jag skulle säga till henne, fast jag inte brukar det eller är det för att hon har ondare än vad hon visar mig? Hon går heller inte upp för trappan som vi har innan lägenheten utan i gräset bredvid. De två senaste gångerna jag gått upp där har hon gått bredvid, fast jag tycker inte en brant slänt ska vara så mycket bättre. Jag ringde till en vän idag och vi pratade lite om Kiwis bak och att jag då veterinären frågade om hon gick konstigt sa att hon alltid går konstigt. Vem vet om hon maskerat att hon har ont genom att ändra sättet hon går och att jag inte har uppmärksammat det, hon kanske har haft ont länge? Nu låter jag som en hönsmamma jag vet, men tankarna går. Speciellt eftersom jag inte vet vad det är, även om jag hoppas på en sträckning eller annat…inflammation borde ju gått över efter en veckas medecinering eller?

Veterinären har jag inte pratat med än, de har inga telefontider och hon ska i stället ringa då hon har tid. Jag gav telefonnumret till mitt kontor men jag är ju ute och springer ibland så hon kan ju ha ringt då. Kiwi ska i alla fall på sin andra massage på fredag så då ska jag försöka få tag på en veterinär som kan ge mig råd om vad jag ska göra.

Förresten, vet ni att det i USA är förbjudet att ha skottsäker väst på sig då man begår ett brott…

4 thoughts on “En tur till klubben

  1. vad skönt att du kan träna ändå! Det är ju mer tröttsamt när de har en uppgift, än att bara gå en promenad.. så det är ju jättebra!
    Du kan inte ha ena hunden i bilen när du tränar den andra?

    vazy har också fått lite ont i benet, hon har sträckt sig på en träning tror jag. så jag skippade agilityn i måndags. och vila igår och idag… hon verkar inte ha så farligt ont, men bättre att ta det säkra före det osäkra..

    låter jobbigt att de har så lite tid hos veterinären! jag hoppas det blir bra snart!!

  2. Vad bra att ni kan träna sådär! Men det är ju inte alls roligt att Kiwi verkar ha ont. Hoppas du får tag på någon veterinär snart som kan ge dig tips på hur du ska göra.

  3. ursh vad jobbigt att hon har ont 😦

    Storm småhaltar igen efter nattens eskapader och det är svårt att ha 100% koll på om han låter tassen vara i fred, i natt hade han krängt av sig tratten …. och så klart nappat i såret igen …. ååååhhh jag blir så less …ett litet monster bor det också i honom nu , tuggat i sig ett dvd cover och en halv ask med after eight hade han också hunnit göra innan vi vaknade , stackars hund , så långtråkigt han har det nu…. han som aldrig gör sånt annars *snyft*

Kommentera

