Jag har bestämt mig

Kiwi är inte röntgad i knäna och blev det inte heller hos veterinären då hon inte trodde att det var något annat än problem med mjukdelar. Har pratat med Kiwis uppfödare och Beate och det är som jag misstänkte inte vanligt med knäproblem. Troligen kan Kiwis bakställ ha viss orsak till att just hon får problem, hoppas inte det stämmer men det är väl lite i de tankarna jag tänk också. Men jag kommer att vila henne från agility och större bergsklättringar i några veckor till en månad. Jag kom på igår att jag fått ett par vadare av Johan så nu kan jag ju simträna henne också. Tänkte sätta på henne en sele och helt enkelt gå ut med henne så hon inte bottnar så får hon simma lite. Jag ska ta reda på hur lång tid och hur många upprepningar tänkte jag, någon som läser här som vet? Hon lär i alla fall inte tycka om det, men man kan inte gilla allt och det är ju för hennes bästa. Vi kommer fortsätta med markträningen som cirkelträning och jag ska även försöka igen att få henne att förstå hinderträning utan hinder. Då kan jag träna på dirigering och byten utan att hon hoppar eller att det går värst fort.

Idag har jag varit duktig 🙂 , gått långpromenad längs strandpromenaden och samtidigt tagit ut ett paket till Johan (han har köpt sig en kikare). Väl hemma har jag bakat matbröd, gott blev det också 🙂 . Kiwi har fått träna lite slalom och at backa upp för trappan. Mira har än så länge inte fått träna något men när Johan kommer hem, han fiskar så ska jag träna lite hinderträning med henne. Jag ska försöka få fram spontana hopp över hindret.

Imorgon ska jag till lab och lämna blod, vi får en hälsoundersäkning på Jobbet och då måste man ge lite av sig själv 😉 . Onsdag och torsdag kommer jag vara ute och ta vattenprover men tisdag hoppas jag att jag ska kunna åka ut till klubben efter jobbet. Mira ska få träna hinder och Kiwi springa mellan hinder om jag får som jag vill (Kiwi har ju också vilja 😉 ) .

8 thoughts on “Jag har bestämt mig

  1. Hoppas det går över snart.. Synd när nu just kommit igång med agilityn, det är juu sååå kul =) Håller tumarna för att hon ska bli bra. Ge henne en lite puss på nosen från oss =)

  2. Jo jag läste det, och blir så ledsen. Mitt hjärta blöder verkligen för dessa familjer… !
    Stackars Kiwi, och stackars dig med för den delen. Den där blicken skär ju i hjärtat… Hoppas hon kommer bli bra i knäna snart!

  3. hej, när jag har börjat simträna med Ritzie har det varit ett par minuter, 1 min paus och 2-3 minuter till. När hon sedan var upptränad blev det totalt 20 min i bassängen. Men jag tänker på om det är för kallt i vattnet för att det ska vara bra för hennes leder. När hon simmar ska hon ligga jämnt i vattnet, dvs att ryggslutet ska vara över vattnet eller precis i vattenbrynet. Ha gärna flytväst så känner hon sig tryggare.

  4. Får nog instämma med Marianne här ovan ang att simmträna henne ute nu! Tror inte det är att rekomendera, bassängträning är nog ett betydligt vettigare alternativ. Kram

  5. Ja det är inte aktuellt med simträning än inte (såg att det ser ut som om jag ska ut nu), men senare borde det vara en alternativ träningsmetod för att belasta mindre, även här uppe i norr.

  6. Vad skönt för Kiwi att få massage! Hoppas ni snart kan få hjälp att ta reda på hur ni ska gå vidare med knät. Vad var det för kikare Johan köpte och vad kostade den? Skulle också vilja ha en men vet inte vad jag ska satsa på för någon.

Kommentera

